Inlägg #1: Postat: 2009-11-02 11:03:00
|
Emberiza |
Det är fler demoner som angriper människor idag
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-11-02 17:43:00
|
Jocke - outsourzad |
Trist historia. Enligt Agenda minskar våldet bland unga, Men ökar bland flickor. Trist utveckling
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-11-02 18:18:00
|
Jocke - outsourzad |
I går på sportnytt visade dom MMA. "Mixed martial arts". "Sporten" där man får punkla på varandra, sparka, t.o.m. ta vissa stryptag! Fullkomligt vidrigt, godkänt. Och efteråt kramades dom, för så funkar våldet. Den ene är lättad den andra nöjd, gentemot varandra. "Ömhet"!
Barn som idkar kampsport använder 15 mer våld privat sa dom också i programmet.
Men psykiskt våld är också allvarligt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-11-03 11:04:00
|
Tage Sundin |
Tillåt mig att göra ett par försynta kommentarer: 1 Räknat per innevånare så är våldsbrott bortsett från mord vanligare i Sverige än i USA. Till våldsbrott har jag då räknat rån, misshandel samt våldtäkter. Ungefär 98.000 sådana brott anmäldes 2008 i Sverige. Ungefär ett var femte minut dygnet runt årets alla dagar. 2 Det är inte sant att det var lika illa tidigare. Den som vill kan själv försäkra sig om den saken genom att ta del av statistiken på BRÅs hemsida Länk: bra.se Under 1988 anmäldes 42.000 rån, misshandelsbrott och våldtäkter och 20 år senare var det alltså drygt dubbelt så många. 3 En genomsnittligt vidrig våldtäkt, d v s offret fick inga bestående fysiska men, kostar i genomsnitt en fängelsevistelse om 11 månader frånräknat villkorlig frigivning och häktningstid. 4 Det är ytterst vi själva genom våra riksdagspolitiker som bestämmer mängden av farliga personer på våra gator och torg. 5 Det är val i september 2010.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-11-03 11:21:00
|
ArHo igen |
Pia en bra artikel som säger att vi kan inte blunda för våldet i samhället längre. Var och en av oss har en skyldighet att värna om vårt samhälle och det gör vi bäst med att vi får en öppen dialog utan att någon skall stämplas för olämpligt uttalande.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-11-03 11:26:00
|
ArHo igen |
Tage Sundin jag hoppas att förstår att vi alla är medskyldiga indirekt till våldet i samhället genom att vi tabubelagt oss själva för att inte göra oss skyldiga till att vara främlingsfientliga, snarare framstår vi som svenskfientliga genom att se på vårt samhälle i förfall.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-11-03 11:32:00
|
ArHo igen |
En hälsning till Carl Olof som vägrar att svara på mina mejl att nu frågar jag alla som skriver på Sourze om de delar C.O. att jag är en värdelös person som inte ska ha min rätt till yttrande. OBS! jag är inte den idiot som jag blivit utmålad för att vara, endast provocerande och lite småsur ibland, men jag kan också vara en kärleksfull person allt efter hur jag blir bemött.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-11-03 12:13:00
|
Jocke - outsourzad |
Det finns visserligen forskning från Brå, om att vissa typer av brott verkar vara, just "här och nu" obs etniskt betingade, hos vissa invandrargrupper, mer än hos andra. Men här är ju statsmakterna svarslösa, vilket på sikt är en björntjänst mot invandrare. Å andra sidan så skall man inte dra för stora växlar på etniciteten heller. Finns med säkerhet speciella sociala orsaker eller upplevelser bakom. Å tredje hand: Visst var maffian i Chicago italiensk? Och finns kvar ännu i Italien? Men få italienare är involverade! Man kan ju ändå undra varför, i detta kulturland? Man kan också fråga sig varför man dömer ut män efter kön i dettta land! Är det "svensk kultur" att exportera?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-11-03 12:38:00
|
ArHo igen |
Jocke vi kan lägga till att när emigrerande svenskar kom till Chikago så deltog de i den tidens brottslighet. Jocke jag undrar också varför du har blivit utloggad? knappast för att du tar för stor plats för det finns andra som är värre och de får fortsätta. Kan det kanske bero på att du är skicklig på att styra debatten dit du vill?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-11-03 12:45:00
|
Jocke - outsourzad |
9 Jag är "utsourzad" bara, "till den andra sidan" så att säga...Nej inte till den!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-11-04 07:18:00
|
Pia K |
#7 Nej ArHo! Du är ingen dum person! I dina svar lyser solidaritet och medkänsla igenom. Det är min uppfattning, sen vet jag inte om du har fler alter ego här?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-11-04 10:38:00
|
ArHo igen |
Tack Peter för din uppskattning av min person. Innovatören inom mig är en skaparprocess som styr mitt tänkande rent tekninskt sätt, men hindrar inte min sociala medkänsla att träda fram när så erfodras. Att förstå sig på sina medmänniskor är en sak, men att vilja förstå är ett snäpp högre. Jag finner att vi som skriver här på Sourze, har just detta behov att försöka förstå andra människors åsikter och dessa guldkorn som en del levererar är själva behållningen av att läsa inlägg och artiklar. Guldkornen är givetvis rena budskap som man har en behållning utav, alltså ett värde som bör vara oantastbart som mer eller mindre kan förändra ens egen uppfattning om saker och ting.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2009-11-04 10:54:00
|
peter_ |
Hej ArHo, det var Pia som skrev det men jag håller med trots tidigare hårda ord.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2009-11-04 11:19:00
|
ArHo igen |
Där ser man Peter, gubben börjar bli gammal ser inte att det var vännen Pia som givit sitt omdöme TACK detsamma Pia.
|
|