|
Inlägg #1: Postat: 2009-10-24 11:42:00
|
|
Ia Stina |
Så sant som det är sagt. Vi måste helt enkelt förstå att kvalitativ sjukvård och ekonomisk vinst aldrig har, och aldrig kommer att gå ihop.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-10-26 22:02:00
|
|
Sunny febrig |
I bland tror jag att de planerar att återinföra ättestupan? I över 20 år nu har jag sett idel försämringar för gamla o sjuka.Det senaste är väl att till o med ett försäkringsbolag stjäl de gamlas hopsparade begravningskostnader? Det är moraliskt ett abslut bottennapp.Själv har jag inte sparat till begraving för i jordren kommer man alltid.
Vi har tur på Sourze som har skribenter som du:du bryr dig verkligen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-10-27 09:51:00
|
|
Janne B |
I morse så såg jag Folksams direktör Anders Sundström i en ytterst ynklig roll i SVTsoffan.Hundratusentals pensionärer som sett Folksam som sitt eget bolag har betalt in 30-40 000 kr och kommer nu att få kanske 15 000 kr vid dödsfallet.OM de i stället satt pengarna på bästa conto så hade nog summan fördubblats. Uppenbart var ju också att Facket LO inte försvarat sina medlemmars intressen utan svikit dem grovt. Hälsar den maillöse...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-10-27 15:33:00
|
|
Sunny |
Janne:Sådant kallas bedrägeri om du eller jag skulle göra det.Staffet för grov bedrägeri är fängelse.För det kan väl inte vara så att lagen behandlar oss olika?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-10-27 15:57:00
|
|
Janne B |
I det gamla sossesverige var Folksam det heligaste som fanns i samarbete med andra heligheter som LO. Men nu tycks rumpan vara nästan bar.Anders Sundström var en av de som nästan blev partiordförande...Srax börjar SAPs stora kongress - kan bli spännande...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-10-27 16:10:00
|
|
Janne B |
Är det alls tänkbart med allmänt åtal mot folkrörelsesveriges eget förskingsbolag med en så gullig direktör i spetsen....förlåt jag mena försäkringsbolag...annars så är det bra eller hyfsat.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-10-29 11:17:00
|
|
Per W xxxxx |
Att inte Janne och Sunny förstår att Folksams försäkring är en FÖRSÄKRING. Det är ingen sparande. Jag har själv betalt en summa som motsvarar en ny bil i bilförsäkring under 30 år utan att ha fått ut ett öre. En försäkring skall täcka kostnader även för den, som bara betalt in en enda månadspremie när olyckan är framme.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-10-29 21:54:00
|
|
Sunny febrig |
Nja Per:Det är en annan sak.Vi har brand,stöld o annan försäkring OM det som inte ska hända ÄNDÅ händer! Sjukförsäkring för våra husdjur.Vi betalar mycket höga premier för de här skydden.Oftas händer ingenting.Men en sak är säker o det att vi ska dö.De som är med i en begravningskassa eller försäkring har låga premier men de räknar med att dem ska betals ut efter ömsesidigt avtal.Folksam har gjort sig skyldig till bedrägeri!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-10-30 09:43:00
|
|
Per W xxxxx |
Nej Sunny, det är inte en annan sak. Risken som försäkringsbolaget tar här att en person dör en månad efter att ha gått in i försäkringen eller att de blir för få nya försäkringstagare. Inbetalningarna till försäkringar måste uppgå till minst lika stor summa som utbetalningarna.
Folksam har inte gjort sig skyldig till bedrägeri. Läs försäkringsvillkoren! Däremot har de betett sig klantigt.
|
| |