Vaccinationskaos i Tyskland

Den här tråden diskuterar artikeln Vaccinationskaos i Tyskland.
Inlägg #1: Postat: 2009-10-22 15:53:00
Lena Olsson
När mina barn var smâ var det pâtryckningar för att jag skulle ge mina barn en massa sprutor mot det ena och det andra.Längre tillbaka i tiden tog man barnen av föräldrarna i Sverige om man inte ville vaccinera.
Inlägg #2: Postat: 2009-10-22 16:09:00
peter_
När min mor väntade mig så fick hon neurosedyn utskrivet mot illamående. Som tur var var hon försiktig och tog inte medicinen.
Inlägg #3: Postat: 2009-10-22 18:23:00
mystiker
Nu har de avslöjat sig själva...makthavarna. Hur ska de kunna slingra sig ur detta? Undrar vilka av våra svenska makthavare som sprutat in kvicksilver och skvalen i sina kroppar ?
Den frågan borde ställas med lögndetektor.
Inlägg #4: Postat: 2009-10-22 20:32:00
MarcusBorg
Tack för alla kommentarer, jag upptäckte några stavfel i min text, om någon som jobbar för Sourze läser detta så kan ni väl fixa dem, det är rätt så lätt att hitta bara man läser hela artikeln.
Inlägg #5: Postat: 2009-10-22 22:10:00
Beth4020
Jag blev rätt så kass efter vaccineringen men jag ansåg det inte vara försvarbart att sjukskriva sig när jag fått vaccinet....varför egentligen? Det är ju en liten influensa man får, men en annan stretade på även om frossa, trötthet, muskelvärk och värk i hela käken uppenbarade sig.....Jag har varit suspekt ang vaccinet hela tiden men tog bedömningen att då jag arbetar i vården inte vill förorsaka någon onödigt lidande.....
Inlägg #6: Postat: 2009-10-23 05:49:00
Banestyrelsen_
1. "Listan på kritiker kan göras mycket lång." Listan på "kritikernas" kritiker kan också göras mycket lång, men vad immunologer på andra sidan debatten anser i frågan ignorerar artikelförfattaren totalt och framställer frågon som om det bara finns en sida värd att lyssna.
Inlägg #7: Postat: 2009-10-23 05:50:00
Banestyrelsen_
2. Det är inte så konstigt om barnläkare och kvinnoläkare "varnar" för vaccinet eftersom vaccinet givetvis inte testats på barn och gravida kvinnor, alltså kan en ansvarig person inte säkert uttala sig om dess effekter på dessa grupper. Nyttan med vaccinet är inte heller så stor att personer i dessa grupper bör ta risken att vaccinera sig. Därför är det helt rätt att skydda dessa grupper från att dras med i kampanjen.
Inlägg #8: Postat: 2009-10-23 05:50:00
Banestyrelsen_
3. I artikeln citeras läkaren Wolf-Dieter Ludwig som "för närvarande" inte "aktivt kan rekommendera dem vem?" att vaccinera sig. Han är dessutom kritisk till syftet med den stora kampanjen, och anser att myndigheter har gått på en marknadsföringskampanj från läkemedelsindustrin. OK. Men i artikeln blandas detta med en antydan från en okänd person om att tyskarna skulle vara "försökskaniner i ett gigantiskt läkemedelsexperiment". En okritisk läsare kan lätt få intrycket att Wolf-Dieter Ludwig ställer upp på det påståendet också, men det finns det inget som tyder på. Och delar läkaren Marcus Borgs uppfattning om faran med etylkvicksilver och skvalen?
Inlägg #9: Postat: 2009-10-23 05:50:00
Banestyrelsen_
4. "Redan har hundratusentals biverkningar rapporterats." Detta är normalt. All medicinering har biverkningar.
Inlägg #10: Postat: 2009-10-23 05:50:00
Banestyrelsen_
5. "Nu har även en person dött kort efter att ha vaccinerats." Dödsfallet har inte kunnat knytas till vaccinet.
Inlägg #11: Postat: 2009-10-23 05:52:00
Banestyrelsen_
6. "Ett tungt ansvar ligger på de inblandade myndigheterna och massmedia som inte fullt ut rapporterat om de risker en massvaccination innebär." Ett tungt ansvar vilar på oss allihop att skilja fakta från rykten när vi sprider information. Det är något Marcus Borg bör tänka över.
Inlägg #12: Postat: 2009-10-23 08:28:00
MarcusBorg
Banestyrelsen, snälla ta tid tid att läsa ordentligt, jag skrev att hundratals biverkningar rapporterats, även om det är lågt räknat så förekommer faktiskt de uppgifterna i svenska massmedia.
Inlägg #13: Postat: 2009-10-23 09:12:00
Banestyrelsen_
12. Jag har läst din artikel mer ordentligt än vad du har. Jag har inte påstått att biverkningar inte rapporterats, däremot att de siffror du uppgav är helt meningslösa eftersom du inte sätter dem i något sammanhang.
Inlägg #14: Postat: 2009-10-23 09:18:00
Banestyrelsen_
13. Inte "meningslösa", "missvisande" menar jag. Meningslösa är de absolut inte.
Inlägg #15: Postat: 2009-10-23 09:19:00
MarcusBorg
Men återigen, jag skrev hundratals och inte hundratusentals.
Inlägg #16: Postat: 2009-10-23 14:19:00
Banestyrelsen_
Skrivfel av mig, hundratals står det. Min fråga kvarstår dock.
Inlägg #17: Postat: 2009-10-24 04:42:00
StorGoliat
Banestyrelsen

Huvudsaken med denna artikel är att myndigheterna, militär får ett annat vaccin som saknar skadliga substanser som kvicksilver och skvalen. Man kan ju fråga sig varför folket ska ha detta men inte makthavare och militär. Fokusera på det huvudsakliga innehållet. orginalartikel från tyska tidningen spiegel översatt på engelska
Länk: babelfish.yahoo.com
Inlägg #18: Postat: 2009-10-24 09:38:00
Banestyrelsen_
Ja, det kan man fråga sig. Det finns många tänkbara svar på den frågan. Varken du eller Marcus försöker dock ge oss några, och de synpunkter 1-6 jag hade ovan tänker ni tydligen inte heller kommentera, så vi får väl fortsätta undra alla tre.
Laddar...