Dagen jag förlorade förtroendet för polisen

Inlägg #1: Postat: 2009-10-19 23:23:00
Sunny vaken
Lasse:lite både-ock! De stora millionerna som stjäls försvinner inte under spektakulära rån mot värdetransporter utan stjäls av Svenska,vita,medelålders män i karriären.Det kallas ekonomisk brottslighet o ibland åker några dit o får symboliska staff som de avtjänar på öppen anstalt med internet i rummet.De måste bevaka sina fonder o aktier i de utländska banker där de placerat dem.Beateberg är ett sådant fängelse jag besökt.Under slutet av straffet får de ibland arbeta på sina kontor på stan.Så har vi "insidersvindlarna" som oxå sitter högt upp_en förutsättning.De fixar o trixar millionavtal o livslånga pensioner när de ser varåt det lutar.Notan hamnar hos oss dumbommar.Ett fult men lagligt trick utförde The golden boy Bodström nyligen.Han vänatde tills bråket med att han fick dispans att bygga lyxvillan på sin Gottlandsstrad:vilket klipp i ett fridlyst område.Att han står i talarstolen o gör reklam för sin deckare visar bara vket dåligt omdömme o tillika lite arbete han har.Forts
Inlägg #2: Postat: 2009-10-19 23:41:00
Sunny vaken
Forts LasseDe här brottslingarna kostar oss mest o det är sällan någon åtals o straffen är löjligt låga.Men man måste nästan "Helsvensk" sedan generationer, man med bra kontakter o en position för att kunna göra de här brotten. Så har vi de andra:invandrarkillar o män med fel namn,kanske dålig svenska o eventuellt utan utbildning.De vet att deras framtid är en pizzakrog,i ett städbolag eller socialen. Inom de grupperna värvar Og o Alla motorcyckelklubbar nya talanger.Där ser de en framtid.De ska göra den stora kuppen o köpa en krog i Thailand...de inser sällan att de oftast åker fast:i alla fall färskingarna: de offfras ibland medvetet så att de ska vara lättare att luras ställa upp efter muck.De tycker en million är en svindlande summa: inser inte att det är ett blygsamt kapital att börja ett nytt liv med.Killarna är ofta utländska men vi har inhemska xoå.Janne Olsson Norrmalmstorg Svartenbrant o Olofsson som bara är patetiska krakar o Tony Olsson från Malexandermode
Inlägg #3: Postat: 2009-10-20 08:17:00
JannesBlogg??
1-2 Sunny / Sådana här realistiska berättelser är mycket angelägna här och för mig.Jag lever lite väl idylliskt så jag behöver lite insyn i det hårda livet en bit bort.
Inlägg #4: Postat: 2009-10-20 10:53:00
Lasse i Gatan
#1/Sunny Här beskriver du en sorts brottslighet som är fullt möjlig
för att lagstiftningen och säkerhetsrutiner är bristfälliga
när det gäller ekonomiska brottslingar, men att godta en
ännu grövre typ av brottslighet utförda av personer med
invandrarbakgrund och ursäkta dessa med att ha fel namn
dålig utbildning m.m. och för att kunna köpa en resturang i
Tahiland för rånpengarna, då är du väl ändå ute på hal is.
Godtar du denna brottslighet har du väl redan gett upp.
Ingen talar heller om de personer som blir utsatta för denna typ
av brutala rån och hur dessa mår efter en sådana händelser.
Laddar...