Därför är vestibulit okänt?

Inlägg #1: Postat: 2001-10-24 16:27:00
Michael Lundahl
Nä jag måste vara man för jag har ju ALLT tipp top 110 bra... och det är ju bara män som har det bra! Offermentalitet och "Tyck synd om stackars mig annars blir jag putt"-propaganda lockar ingen att hjälpa dig. Säger du däremot i normal ton "Jag har ett problem och skulle vilja ha din hjälp att lösa det" så är chansen betydligt större att du får hjälp. Om du inte får hjälp, fråga "Vad skulle få dig att ändra uppfattning?" istället för att skrika "Förbannade skit! Du bara struntar i mig!".
Inlägg #2: Postat: 2001-10-25 10:45:00
Lars
Varför så oförskämd Michael Lundahl? Och vem fan har snackat om offer-mentalitet?
Om du hade gjort lite research innan du skrev din inte så insatta artikel kanske du märkt att det finns massor med kvinnor och ett fåtal män som arbetar stenhårt för att sprida information om vestibulit och öka forskningen på området. De har inte skrikit "Förbannade skit! Du bara struntar i mig!". Och har de någon gång gjort det så är det i frustration efter att inte ha blivit lyssnad på via de andra kanalerna.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-25 10:57:00
Michael Lundahl
Inte ens du kan ha undgått att en återkommande punkt i både denna debatt samt p-pillerdebatten är just fingerpekande och svepande anklagelser om försummelse. Om det är oförskämt att påpeka detta... tja, då är jag väl oförskämd då.
Inlägg #4: Postat: 2001-10-25 11:36:00
nellie
"och det är ju bara män som har det bra"? var detta ironsikt eller?Förövrigt så tror jag inte att det vi kvinnor med vestibulit vill är att anklaga någon, men det är synd att det forskas så lite... är du med?
Inlägg #5: Postat: 2001-10-25 12:28:00
Michael Lundahl
Ja visst fan är det synd! Jag håller med, vad trodde du?! Det jag vänder mig emot är att fingret så lätt pekas på forskarna. Men om de inte har er att studera då?! Om ni inte söker upp dem, vad ska de göra då? Komma hem till er, klubba er i huvudet och släpa er till forskningskliniken eller?
Inlägg #6: Postat: 2001-10-25 13:43:00
nellie
haha...
jaja jag låter mig åtminstone forskas på, men så enkelt är det inte... Det är pengar som saknas, inte patienter eller forskare.
Inlägg #7: Postat: 2001-10-25 21:35:00
Lizette
Michael; vem är det som tiger och har offermentalitet? Jag känner till flera av de här "tigande" kvinnorna - de låter sig undersökas flera gånger i månaden för forskning, de har provat ALLA metoder som finns, de skriver artiklar, hemsidorm broshyrer, intervjuas i media, informerar vårdcentraler mm. Vad mer kan de göra?!
Inlägg #8: Postat: 2001-10-29 15:13:00
Lotten
Alla jag känner som har detta problem går till doktorn gång på gång och "visar upp sig". Flera av dem som skrivit vittnar också om oändliga läkarbesök. Men det verkar ha gått dig förbi. Gaphals.
Inlägg #9: Postat: 2001-11-07 11:24:00
Zebban
Ha Ha Ha Ha men snälla Michael!!! Inte särskilt begåvat uttryckt vare sig i artikel eller svar. Det minsta man kan begära är väl ändå att du gör ordentlig research innan du slänger in din artikel på det sätt du gjort. Leylas artikel och ditt svar står tyvärr inte i paritet med varandra. Inte någonstans i hennes artikel har det pekats några fingrar åt forskarna.
Inlägg #10: Postat: 2001-11-07 11:36:00
Zebban
......och för övrigt så handlade Leylas artikel primärt om okunskap och den förnedring hon fått utstå från ganska många läkare. Du kanske inte heller uppmärksammande att Leyla under flera års tid verkligen försökt att få hjälp från läkare och att artikeln just precis syftade till att upplysa andra med liknande problem. Du framstår mer som en "bully" besserwisser och en ganska empatilös typ. Eller vill du att vi ska bli impade av din kunskap om kvinnans fysiologi. Tönt.
Laddar...