Korkat kritisera CSN

Den här tråden diskuterar artikeln Korkat kritisera CSN.
Inlägg #1: Postat: 2001-10-24 15:11:00
Lisa
Jag tycker csn fungerar urdaligt och for den som har studerat lite organisation och kundrelation ar det uppenbart att det maste ske en enorm forandring. och den kommer inte ske om folk inte klagar. Jag ar overtygad om att det gar att effektivisera och standardisera mycket av csns arbete. Det ar ju inte direkt sa att varje fall ar det andra olikt!
Inlägg #2: Postat: 2001-10-24 15:20:00
Spinnkrok
Angående C: Nu handlade det ju om att inbetalningskortet uteblev,
det, INTE om vanliga avbetalningar...
Inlägg #3: Postat: 2001-10-24 16:04:00
gisela
hurså korkat? om man är i en sådan monopolställning som csn är så är man fan skyldig att fixa bra service.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-24 16:33:00
Anders G
Är det någon som är korkad så är det ju du. Har du överhuvud taget läst Johnnys inlägg? I så fall har du ju inte fattat mycket av vad som står där.
Tycker du att eftersom CSN är så underbemannade så är det synd om de som jobbar där och man har ingen rätt att klaga på dem? Eller? Då är väl problemet att man måste anställa frler handläggare?
Inlägg #4: Postat: 2001-10-24 16:33:00
Anders G
Är det någon som är korkad så är det ju du. Har du överhuvud taget läst Johnnys inlägg? I så fall har du ju inte fattat mycket av vad som står där.
Tycker du att eftersom CSN är så underbemannade så är det synd om de som jobbar där och man har ingen rätt att klaga på dem? Eller? Då är väl problemet att man måste anställa frler handläggare?
Inlägg #6: Postat: 2001-10-24 16:34:00
Anders G
Ja, visst ska man betala sina räkningar i tid.Men du verkar ju inte fattat någonting av det Johnny skriver. Man kan knappast betala en räkning innan man fått den, eller hur? Eller du kanske tycker det låter rimligt att betala in telefonräkningen i förskott för att slippa ränta och straffavgifter?
Försök tänk till lite!
Inlägg #7: Postat: 2001-10-25 00:08:00
Mikael Svensson
Det handlar väl för guds skull inte om att man är sur över att studieskulder skall betalas tillbaka. Jag själv har upptäckt att intern kommunikation överhuvudtaget inte verkar existera inom CSN. Efter strul med utlandsstudier fick säkerligen spendera runt två-tre arbetsdagar för att skriva brev, ringa telefonsamtal m.m. till olika avdelningar eftersom de uppenbarligen inte kan vidarebefordra information inom samma myndighet. Otrevliga dessutom, jo tack!
Inlägg #8: Postat: 2001-10-25 01:52:00
Linus
Jag blev sur när jag inte kunde betala hyran och nästan blev vräktpga försenad betalning. Men du skulle väl le glatt och tacka för effektiv service eller? oavsett hur många som jobbar där får folk lida för att saker inte sköts som de borde..
Inlägg #9: Postat: 2001-10-26 14:23:00
sus
Om CSN inte fungerar tillfredställande måsta man väl få klaga oavsett på vilket sätt det fungerar dåligt. Hur ska det kunna bli bättre om ingen säger något? Jag har väntat i mer än ett år på att få ett helt vanligt sudielån beslutat. För mig är det inte ok hur många eller få handläggare man än har. Universiteten har problem med för dålig genomströmning av studenter. Är det kanske SCN som är proppen?
Laddar...