Inlägg #1: Postat: 2001-10-24 15:25:00
|
gisela |
Hello, jag sa inte att Café är ok faktiskt. Jag sa "rätt ok" om man bortser från utvikningsbilderna och vissa grejer i vissa artiklar. Café var en bättre tidning än jag trodde den skulle vara. Frida och sådana tidningar är däremot helt indränkta i sexism, och de ger tjejer en dålig bild av sig själva och av killar och förhållande. Därför tycker jag de är sämre.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-24 18:25:00
|
Johan |
I kampen för systerskap, jämlikhet och ett värdigt bemötande står jag helt på din sida!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-26 20:51:00
|
lisa d |
ett av problemen med feminister i sverige idag är att vi kan inte enas om att vi är olika. vi har olika prioriteringar och intressen.
vad är detta att tjata om? nej, gisela kanske inte kan alla bang utantill,men hon skriver iallafall om vad hon tror på.om vi ska vara sanna,hur många av sveriges feminister har läst bang?måste man göra det för att vara feminist?!nej, man kan kämpa på i sin takt.mot frida om man vill det eller mot antagningsregler på högskolan,bara man rör sig i rätt riktining.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-10-26 20:54:00
|
lisa d |
ett av problemen med feminister i sverige idag är att vi kan inte enas om att vi är olika. vi har olika prioriteringar och intressen.
vad är detta att tjata om? nej, gisela kanske inte kan alla bang utantill,men hon skriver iallafall om vad hon tror på.om vi ska vara sanna,hur många av sveriges feminister har läst bang?måste man göra det för att vara feminist?!nej, man kan kämpa på i sin takt.mot frida om man vill det eller mot antagningsregler på högskolan,bara man rör sig i rätt riktining.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-10-29 00:50:00
|
toby |
gillar dina knivskarpa formuleringar,men du...tagga ner ett par hekto och förklara vad analsex har med detta att göra.Dra inte valsen med att det är massmedias fel, de har bara dragit ut en oskyldig grej ur det tabubelagda mörkret.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-09 17:49:00
|
athena farrokhzad |
strålande bra och välformulerad artikel.
letar febrilt efter nya feministiska lösningar jag med.
har inte råd att skriva här, men gå in på elakpistol.com, om du vill läsa artiklar på samma ämne.
markus är snäll. men han får konstiga saker för sig ibland.
vi vet bättre.
hör gärna av dig och fortsätt kämpa, syster.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-21 23:12:00
|
Kent Davidsson |
Borde vi inte vara intresserade av syskonskap istället?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-01-12 15:43:00
|
Andrea |
vad kan jag annat än glädjas..
Det är otroligt inspirarande med sådana artiklar som din.
Tack och fortsätt..
|
|