Därför älskar jag damtidningar!

Inlägg #1: Postat: 2001-10-24 16:00:00
Erika
Problemet är väl ändå att det bara är unga tjejer som bombarderas av medias vinstintressen.

Inga unga människor sådär runt tretton ska behöva läsa massa sextips. Och för killar är det ju enklare. Det finns ju inga tidningar som förklarar sig som killarnas storebror, inga tidningar som står på killarnas sida och är snälla och berättar för trettonåringar om hur man bäst ger tjejer orgasm...

Men tjejerna de ska man ge sig på. Tjäna pengar på. Så klart.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-24 16:07:00
Fredrik Jung Abbou
Sista stycket om rubriker beror ju lite pa hur man ser det. Sa lange folk klickar kommer "folk" att skriva missvisande rubriker. Betyder det att om folk slutar klicka pa dem sa skulle tex du sluta skriva dem? Sa det kan inte betyda att om du skulle sluta skriva dem skulle folk lasa mindre av dem?
Inlägg #3: Postat: 2001-10-24 16:07:00
Fredrik Jung Abbou
Sista stycket om rubriker beror ju lite pa hur man ser det. Sa lange folk klickar kommer "folk" att skriva missvisande rubriker. Betyder det att om folk slutar klicka pa dem sa skulle tex du sluta skriva dem? Sa det kan inte betyda att om du skulle sluta skriva dem skulle folk lasa mindre av dem?
Inlägg #4: Postat: 2001-10-24 16:16:00
gisela
jag förstår inte riktigt poängen med din artikel. 13-åringar vill läsa om dildos. so? vi får inte klaga och tycka det är synd? vi får inte vilja ändra? det är inte som om vi snackar förbud här. personligen är det inte förrän de senaste månaderna jag insett att tjejtidningarna verkligen inte ger mig nåt, så nu har jag sagt upp min prenumeration på elle. :
Inlägg #5: Postat: 2001-10-24 16:21:00
Johan B
Frida - du har alltid varit en idiot. För det första finns ingen motsägelse mellan att tycka att innehållet i dylika tidningar är intressant men ändå ta avstånd då man även tycker innehållet är fördummande, sexistiskt, etc. För det andra - dina tankar om utbud och efterfrågan bör du nog fundera lite mer på. Vänta till du läst lite mer psykologi så förstår du nog!
Inlägg #6: Postat: 2001-10-24 17:53:00
Juanita Zanetti
Vem kan argumentera mot det? Det är så det är och så kommer alltid att vara.
Inlägg #7: Postat: 2001-10-24 18:15:00
Jörgen G
"Efterfrågan skapar som bekant utbudet". Är du säker på att det inte är tvärtom?
Inlägg #8: Postat: 2001-10-25 00:00:00
fronera mera
Ahh, vardags betraktelser. Vad vore livet utan dem. Inget febomen är för trivialt för att fundera över.

Jag älskade den här artikeln!
Inlägg #9: Postat: 2001-11-06 00:45:00
anton
jaha?om alla inte köpte tidningarna så skulle de ju inte finnas och då skulle vi ha ett ofog mindre,så funkar det med allt, bojkott metoden kan funka bra,bara man är bestämd vilket jag tycker du ska vara
Laddar...