Dagen jag förlorade förtroendet för polisen

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2009-10-09 00:35:00
JEM
Ledsen för din tragiska uppväxt, Sunny. Men polisen ligger INTE på förta plats i brottsstatistiken beträffande kvinnomisshandel. Däremot är det så att en tredjedel av alla åtal som väcks mot poliser som begått brott utanför tjänsten, handlar om kvinnomisshandel! Förvisso åt helvete bara det, men en jävla skillnad mot det du påstar!
Inlägg #22: Postat: 2009-10-09 00:45:00
Sunny okammad
Jem Jag har även känt sympatiska polier. Här i Stockholm träffade jag unga män o några kvinnor som var idealister:de vile kämpa för ett bättre samhälle .Men de blev snart så söndermobbade av kårandan att de bytte arbeten.
Inlägg #23: Postat: 2009-10-09 06:16:00
peter_
JEM, jag tror inte att poliser är sämre än andra. Däremot måste kraven vara att de är i stort sett oförvitliga föredömen. Korrumption och kåranda är säkerligen värre på andra håll. Monica Antonssons avslöjande av Liza Marklundsskandalen har blottlagt en korrumption inom massmedia som jag inte trodde var möjlig. Efterdyningarna visar även på korrumption bland politiker. Exvis så har Oxelösunds kommuns gjort en revision av hur dess starke man missbrukat sin ställning för att hjälpa mytomanen Mia Eriksson med miljontals kronor i oberättigat stöd. När man lusläser rapporten så visar det sig att de har granskat utbildningsnämndens ekonomi. De hade ju inte med saken att göra. Nu får vi se om Sörmlandstidningarna reagerar eller om allt bara är ett spel för galleriet där alla sitter i samma båt och har samma intresse att föra allmänheten bakom ljuset.
Inlägg #24: Postat: 2009-10-09 07:44:00
peter_
För övrigt var två av mina morbröder poliser.
Inlägg #25: Postat: 2009-10-09 11:35:00
JannesBlogg?
DE PERSONER som inte är beredda att vara föredömen inför allt folket bör inte bli poliser, präster, politiker, idrottsledare med mera.// En pappa lekte med sina och andras barn i ett badhus för länge sedan. Det blev rätt stojigt och stökigt. Då kom föreståndaren fram och sa " Vore alla pappor som du skulle vi inte ha några problem i samhället". Värt att minnas for ever.
Inlägg #26: Postat: 2009-10-10 20:21:00
Sunny okammad
Problemet med att folk dör när de blir omhändertagna av polisen kunde förhindras ifall poliser inte fick utreda sina egna brott.Av 4.000 anmälda poliser går varje år går 3!! stycken till åtal.Siffrorna talar för sig själva.15 poliser eller ännu flera alla utbildade i hjärt lungräddning ser på när en ung pojke kvävs utan att lyfta ett finger. Slutsats:livräddande utbildning är helt bortkastad på de här människorna.De åren pappa var polis på Gotland utförde han 3 våldtäkter som jag vet om:2 på minderåriga. När han våldtog min storebrors mamma hade han nog åkt dit oxå minderåring men farfar landsfiskalen fixade det.Farfars bror var oxå polis o hade ihjäl flera:Han vägde c.a 150 kg o "satt ihjäl" dem.fast på den tiden var det inget man talade om.I alla fall inget man talde om i farföräldrarns missionskyrka.Ändå visste halva bygden att farfar slog både fru o barn.
Inlägg #27: Postat: 2009-10-17 18:19:00
Lasse i Gatan
Såg på dagens löpsedel tio stycken personer som lär vara ledare för den svenska organiserade brottsligheten, något som slog mig var att åtta stycken hade utlänska namn. Har det med vår fina mångkultur att göra eller är det bara av en ren slump.
Inlägg #28: Postat: 2009-10-17 18:20:00
peter_
Ho,ho hoar arho!
Inlägg #29: Postat: 2009-10-17 20:21:00
Lasse i Gatan
Unto skriver idag på microbloggen att Ikea Malmö anställt personal med 22 olika språk, det verkar lite tunt när det invandrade 169 olika nationaliteter år 2008.
Inlägg #30: Postat: 2009-10-17 22:34:00
Sture Lundh
Unto jag klickade på ditt namn i microbloggen, vad ser man där ett foto på dig med en frisyr liknande någon gammal käring från Långbro mentalsjukhus på 60-talet
Inlägg #31: Postat: 2009-10-18 08:38:00
JannesBlogg??
Jasså Sture - du var närmare bekant med dem. Jag höll mig till folket på Restad vid Vänersborg ;-
Inlägg #32: Postat: 2009-10-19 18:12:00
TotalLiberal
Det kommer inte bli någon bättring på polisens beteende, innan statsanställda vågar inse att de som söker till polisyrket inte är övermänniskor och att rötägg kan vara bra på att spela schyssta. Då först kommer likhet för lagen att uppstå, så att även polismän kommer kunna både fällas och straffas, och då först kommer folk tycka att det är någon idé att anmäla. I nuläget väljer nog de flesta som drabbas av polisens uppträdande snarare att ge igen genom att hämnas på staten.
Inlägg #33: Postat: 2011-04-29 14:10:00
Leif Erlingsson
Min morbror var kriminalare, sista årtiondena på mordsektion i den stad han verkade i. Han berättade för några år sedan han är sedan länge pensionerad att förr i världen fick unga poliser gå patrull till fots och utan vapen i jag tror det var bortåt 15 år innan de fick bära vapen och fick mer ansvarsfulla uppdrag. Därmed menade han fick de en massa människokännedom och mognad, som gjorde risken för övergrepp från polisens sida mycket lägre. Han menade att nuförtiden kommer alltför omogna poliser alltför snabbt ut i situationer de inte är mogna att hantera. Och så går det som det går. Det tycks alltså ytterst vara ett beslut från högre ort, att poliser ska bli mindre mogna och mer benägna att begå övergrepp...
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...