Inlägg #1: Postat: 2001-10-24 13:34:00
|
D |
Är det inte det den här artikeln handlar om? Skärp dig! Vad vet du om vad vi feminister tycker illa om eller inte?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-24 14:04:00
|
Anna |
Visa mig debatten du talar om Peter! Var förs den?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-24 14:44:00
|
gisela |
Är du dum i huvudet eller? Om du inte har läst artikeln, och det har du uppenbarligen inte, ska du inte hålla på och skriva skit här. "Feministerna" i AFTONBLADET kanske skriker om slitz, vad vet jag, men faktiska feminister, som t.ex. de i Bleck och Bang eller t.o.m. i en feminism light-tidning som Darling vänder man sig definitivt mot Frida-träsket.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-10-24 15:04:00
|
Lisa |
Det ar val fenomenet att stoppa tjejer i ett fack som feministerna, och alla andra sunda manniskor med dem, strider mot? Sperlar val ingen roll om det kommer i Fridas eller Slitz format? Det ar val felaktigheterna och stereotyperna som ar problemet?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-10-24 20:58:00
|
Bertram |
Jag får väl gå in med en stilla undran här å min och kanske Peters vägnar. Hur skall man veta vilka av alla som kallar sig feminister som är "riktiga" feminister? Det är faktiskt inte så enkelt och det har minsann skrikits mer om Schlitz än om Frida.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-10-25 21:04:00
|
Magnus |
Japp. Och i tävlingen "Det finns en definition av riktig feminism" vinner faktiskt Gisela. Att påstå att t.ex. helle Klein på aftonbladet inte är en riktig feminist är ju löjligt.
En feminist är, och är endast...
1någon som ser att det finns ett patriarkalt system i samhället.
2 någon som tycker att detta är fel och vill göra något åt det
3 någon som tror att, för att kunna göra någonting åt detta, så måste man se de patriarkala systemet.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-10-25 21:35:00
|
gisela |
Vem som helst som vill får ju kalla sig feminist. Jag personligen tycker inte att t.ex. s.k. "livmodersfeminister" särartsfeminister, typ är "riktiga" feminister. Jag tycker de missar poängen. Men jag tvingar ingen annan att tycka likadant, även om jag tycker att de som inte tycker likadant har fel.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2001-11-18 00:55:00
|
Kent davidsson |
...och det är verkliga IRA som har de verkliga bomberna.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-02-09 18:38:00
|
Martin F |
Handlar det om vem som anses vara mest feminist?
|
|