Skrivarlyan

Inlägg #1: Postat: 2009-10-06 01:42:00
Sunny okammad
Här skulle jag trivas! Vi har 8 böcker gemensamt ser jag.O jag har sett Becht o Holbeg.Har en affisch av Picassos Guernica o Monets trädgård.
Inlägg #2: Postat: 2009-10-06 01:43:00
Sunny okammad
Det låter så rofyllt.Närheten till havet avundas jag dig.
Inlägg #3: Postat: 2009-10-06 15:30:00
Janne B
För ett halvår sedan flyttade jag. Men först i går fick jag slutgiltigt alla bokhyllor, bord och stolar på plats. Det är viktigt att känna att nu äntligen blev det rätt. Livet måste vara funktionellt då man är gammal och handikappad. /För tio år sedan såg jag Den kaukasiska kritcirkeln av Bertolt Brecht men förstod inte ett dugg. Jag har ingen utsikt men mina tankar flyger långt. Två ggr i veckan åker jag till den lilla Nossan, det är ett behov som jag har. Den ger min fantasi havskontakt. ” Hundra år av ensamhet” har jag inte upplevt men många i min närhet kan nog uppleva det så. De ensammaste griper tag i mig på ICA. För två veckor sedan dog byns Pianolärarinna efter nio års sjukdom och fem stora operationer, Farväl Elisabet. /Fastighetsskötare Möller gick på SVT för 30 år sedan då mina barn var små – de tyckte om honom. / Ja så här sitter jag och tänker sedan jag läst Unto!
Inlägg #4: Postat: 2009-10-09 22:20:00
Gunsan
Hmm, här bland dessa rader känner jag trivsel, jag känner igen mig. Lyan där böcker och andra talande papper i större format draperar uppåt - allt i ständig omvandling, i vandring. Golvtiljor och doft av krämig bläckpenna. Här råder datorförbud!? Tack för värdefull läsning!
Laddar...