Slagen som förändrade

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2009-10-05 09:30:00
peter_
Mona Sahlin och hela vänsterfeminist maffian uttalade sig och fallet Mia diskuterades i riksdagen. Mia kostade skattebetalarna miljoner och hon får fortfarande bidrag från Oxelösunds kommun trots att hon blivit mångmiljonär på sina lögner genom royalties. Hennes fall har påverkat lagstiftning osv. nBöckernan har sålt i över 1 miljon ex i Sverige. De absolut flesta har trott att det varit sant, dvs att svenska myndigheter inte skyddar en kvinna som förföljs av sin man, utan hon fick till slut ASYL i USA! Allt detta är avslöjat som helt igenom lögn och bedrägeri. Ändå är media i stort sett tyst. Monica antonsson mobbas och Aftonbladet publicerade "bevis" för att historien är sann för knappt ett år sedan. Mia, som heter något annat och är en helt annan person än figuern i boken, intervjuades på flera helssidor i Aftonbladet förra vintern där hon nfick lägga ut texten nom hur hon fortfarande lever under hot och inte kan besöka
Sverige.
Inlägg #22: Postat: 2009-10-05 09:30:00
peter_
Bluffen är så total och så fräck så etablissemanget har en viss chans att tiga ihjäl historien därför att folk i gemen inte kan tänka sig att det kan gå till så här. Det här pågår just nu.
Inlägg #23: Postat: 2009-10-05 09:37:00
peter_
Sök på "Gömdaskandalen" besök Monica antonssons blogg: Länk: monicaantonsson.blogspot.com osv.
Inlägg #24: Postat: 2009-10-05 09:54:00
peter_
En av många absurda omständigheter när att Liza Marklund slingrar sig genom att glida mer och mer till att det är romaner samtidigt som bokens huvudperson ger intervjuer. Här så sent som i februari i år:
Länk: aftonbladet.se
Inlägg #25: Postat: 2009-10-05 10:13:00
Jocke - halvloggad
Kollade länkarna lite: Milda makter en sån soppa! En dyr sådan, undrar hur många tallrikar riktig soppa det hade kunnat ge våra verkligt utslagna...? :- Tror jag får ta lite kaffe.
Inlägg #26: Postat: 2009-10-05 10:18:00
peter_
In gen nansvarig har ställts till svars ordentligt, inget offer har fått något erkännande eller någon som helst upprättelse i media. Tiden går och skandalen tigs ihjäl. Liza Marklundn fortsätter skriva sina krönikor på Expressen. Verklighetsbilden som skandalböckerna
bidragit till omprövas inte. Om vi som medborgare låter detta passera så finns ingen botten. Då är vi de ynkliga kräk som massmedias spinndoctors utgår från att vi är. ÄR vi beredda att stå upp för de värden som vi håller som centrala för vårt samhälle? Hur hade en sådan befolkning reagerat i Tyskland på 30-40-talet?
Inlägg #27: Postat: 2009-10-05 10:21:00
peter_
Jag tycker att allmänbildningen i skolan inte bara borde rikta in sig på kritiskt tänkande utan även på att ge en beredskap mot det allför framgångsrika receptet som makthavare tar till, dvs att folk glömmer, tröttnar och slutar bry sig.
Inlägg #28: Postat: 2009-10-05 12:09:00
JannesBlogg?
SVT hade ett inslag i går om politikernas LÖFTEN. En forskare hade kommit fram till att sossarna verkligen under årens lopp ansträngt sig att fullfölja sina vallöften. Den nuvarande regeringen har redan uppfyllt sina vallöften till 90 sas det.
Inlägg #29: Postat: 2009-10-05 12:12:00
JannesBlogg?
Ett stort problem är ju att skilja på LÖFTEN om en förändring och när partierna talar om vad de vill, vad de önskar, vad de vill kämpa för osv. Det stora SAP har givetvis haft helt andra möjligheter att förverkliga löften och mål än vad lilla Kristdemokraterna haft! Vilken makt har Folkpartiet tro - utöver skolpolitiken?
Inlägg #30: Postat: 2009-10-05 14:08:00
Jocke S-43
Här är en intressant artikel av en kvinna som skadade sig själv men där hennes man, Papa Dee, blev åtalad för misshandel, De tvingades båda trots hennes protester och berättelse, genonmlida en plågsam rättprocess. Mannen som generellt skuldobjekt således.
Länk: newsmill.se
Inlägg #31: Postat: 2009-10-06 00:18:00
Sunny okammad
8 Jag har ännu inte hunnit.Jag lägger undan högar av läsmaterial hela sommaren men prioriterar bort både skrivandet o läsandet så länge jag kan ta ut min käre dagtid så han kan njuta av vår underbara trädgård o solen! Men jag läste Schlyters artikel o snabbkollade lite o blev väldigt upprörd.Dottern har även hon en "vinterhög" där detta ingår.
Inlägg #32: Postat: 2009-10-06 03:09:00
peter_
#31. "Vingklippt" av Elisabeth Hermons är om möjligt ännu mer chockerande. Elisabeth Hermons lider fortfarande av PTSD efter övergreppen av Liza Marklund, Mia Ericsson och Expressen. Elisabeth Hermons far tog livet av sig efter de totalt falska beskyllningarna som aldrig officiellt tagits tillbaka. Inget officiellt erkännande har gjorts. Både "Mia-sanningen om Gömda" av Monica Antonsson och "Vingklippt" av Elisabeth Hermons är alla som läst "Gömda" och "Asyl" skyldiga att läsa!
Inlägg #33: Postat: 2009-10-06 03:15:00
peter_
Så här skriver Monica Antonsson på sin blogg Länk: monicaantonsson1.blogspot.com
Liza/Mia ljög ihop en smutsig historia, krossade människor och skadade många fler i jakten på pengar och ett politiskt projekt i syfte att åstadkomma lagändringar med feministiska förtecken.
Det är sanningen om Gömda.
Jag avslöjade lögnen.
Marklund insåg allvaret och skickade advokaten på mig. När det inte fungerade satte hon sin PR-agent på att i media kollra bort budskapet.Det gjordes medelst personpåhopp, krokodiltårar och skrämmande korrumperad media.
Det är sanningen om vinterns debatt.
Inlägg #34: Postat: 2009-10-06 03:18:00
peter_
I spåren efter Liza Marklunds härjningar så har diverse störda personer fått uppmuntran att agera. Exvis Ingrid Carlkvist har utsatts för en kampanj riktad till kunderna till det företag som hon representerar som tvingat henne att sluta att blogga om exvis pappors rätt vid vårdnadstvister.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...