Slagen som förändrade

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-10-04 15:22:00
Jocke - halvloggad
Visst är det otäck läsning. Det är dock föredömligt att författarinnan just här ser båda sidorna. Att fördöma våld, både från män OCH kvinnor är förstås nödvändigt. Men också att se mekanismerna bakom våldet, dvs om man nu är seriöst intresserad av att nå faktisk framgång! Alltså minskat partnervåld. Motsatsen, som det ständigt, och generellt lögnaktiga upprepandet av "mäns våld mot kvinnor har ju inneburit uteblivna framgångar att döma av statistiken. Att se mannen utslutande som moraliskt och politiskt slagträ utan djupare intresse för psykologiska faktorer eller för mäns, vissa mäns, problem, är alltså både dömt att misslyckas. Och faktiskt "ojämställt"! Men en viss vändning verkar äntligen vara på väg.
Inlägg #2: Postat: 2009-10-04 15:41:00
Jocke - halvloggad
Så här skriver den folkpartistiska riksdagsledamoten Camilla Lindberg kollega till Birgitta Ohlsson... bl.a. "Varför inte mansfrid... Kampen mot ”mäns våld mot kvinnor”, ett begrepp färgat av feministisk ideologi, måste ersättas av kampen mot ”våld inom relationer”. Varför ska våld vara mera acceptabelt om offret är av manligt kön? Och varför ska våld inom samkönade relationer osynliggöras?"
Inlägg #3: Postat: 2009-10-04 19:41:00
Sunny Ologgad
Jocke:mishandel är misshandel oansett kön.
Inlägg #4: Postat: 2009-10-04 19:49:00
Jocke - halvloggad
3 Fast inte enligt debatten tyvärr. Och jag kan visst också se skillnaden, om det nu beror på biologi eller gammaldags uppfostran. Jag klarar inte av att se filmer där en kvinna är ensam i ett hus, och en mordisk man är på väg in...Jag stänger av TV:n ett tag i alla fall, för rätt ofta så klarar hon ju sig. Så vet ni det...Men rätt måste vara rätt i debatten!
Inlägg #5: Postat: 2009-10-04 20:02:00
Utforskaren
/Jocke om det är till någon tröst för dig så har vi kollegor i mitt värv, utsett dig till en person med utpräglad rättspatos.
Inlägg #6: Postat: 2009-10-04 20:18:00
peter_
#5. Finns någon av signaturerna Mopedisten, Owe Johansson, ArHo, Cyklisten, Nuet, Lasse på gatan och Snöbollskastaren med i juryn?
Inlägg #7: Postat: 2009-10-04 20:27:00
JannesBlogg?
HUR kunde jag bli utestängd från den juryn?
Inlägg #8: Postat: 2009-10-04 20:30:00
peter_
Jag har för övrigt just läst ut "Mia-sanningen om Gömda" av Monica Antonsson. Det borde alla i Sverige göra.
Länk: bokus.com
Inlägg #9: Postat: 2009-10-04 20:32:00
Lasse i Gatan
Inlägg #10: Postat: 2009-10-04 20:32:00
peter_
Alla som läst "Gömda" och "Asyl" av Liza Marklund är skyldiga att läsa "Mia-sanningen om Gömda" av Monica Antonsson och "Vingklippt" av Elisabeth Hermo
Inlägg #11: Postat: 2009-10-04 20:40:00
peter_
#7. Janne, jag vägrar att tro att du delar deras gemensamma nämnare!;o
Inlägg #12: Postat: 2009-10-04 20:46:00
JannesBlogg?
Peter Kanske har jag missat ngt ;- Nu måste jag vila en stund,
Inlägg #13: Postat: 2009-10-04 21:19:00
Jocke - halvloggad
6-7 Va, valet är väl det viktigaste. Var det något fel på det om jag får fråga? :-
Inlägg #14: Postat: 2009-10-04 21:35:00
peter_
#13. Nejnej, inget fel på det valet! Jag misstänker att samma jury skulle utse mig till en person med utpräglat fel patos.
Inlägg #15: Postat: 2009-10-04 21:38:00
Utforskaren
Jocke bry dig inte om de avundsjuka. Med Peters betyg rasade i dagens krutladdade sändning av ArHo som var en hemsk läsning och säkert överdrivet. Att sätta något betyg på Peter efter den urladdningen av Arho så ter det sig omöjligt. Peter är ute i kylan och sådant folk får sämsta tänkbara betyg kan lag livligt förstå, men han bör få en chans till bot och bättring anser jag.
Inlägg #16: Postat: 2009-10-04 21:44:00
Jocke - halvloggad
Nåja, man kan ju kolla upp vad som sades och av vem och hur...Sådant här har jag tagit upp till leda här! Men sedan är det nog en hel del cyberteater inblandad.
Inlägg #17: Postat: 2009-10-04 21:52:00
Jocke - halvloggad
Jag har kollat lite länken om Marklund var ej hemma när det begav sig. Och det här stämmer ju in på annat från henne. Som TV4 programmet. "Lite stryk får de väl tåla!" Ingen har nog ens antytt sådant om kvinnor! Medan män får stryk år efter år, nästan utan minsta intresse för just grupptillhörigheten. Så det är visst faktiskt VI som skall tåla, som kön. Vi är ju män! Fast om man tror man kan lösa partnervåld på det vinklade viset så misstar man sig, och detta är elementärt!
Inlägg #18: Postat: 2009-10-04 23:06:00
peter_
Den stora skandalen med Liza Marklund och Mia Erikssons bedrägeri och krossande av oskyldiga privatpersoner har ju äntligen avslöjats det senaste året av Monica Antonsson. Även Elsiabeth Hermon har kommit ut med en bok om hur nämnda radarpar krossade henne. Vår massmedia tiger, alternativt försöker hålla liv i bluffen. Det är fullständigt ofattbart och blottlägger en rättsröta på en nivå som jag tror de flesta här absolut inte kan tänka sig. Sätt er in i fallen! Sök på Monica Antonsson och börja läs! Sourze red var en av dem som tidigast reagerade. Schlyters artikel gjorde mig medveten om denna gigantiska skandal som pågår just nu. Liza AMrklund och hennes affärspolare i kvällsblaskornas styrelser och på piratförlaget har ingalunda givit upp kampen. Låt dem inte vinna!
Inlägg #19: Postat: 2009-10-05 08:47:00
Jocke - halvloggad
Jag skrev ett tämligen bitskt brev till Marklund när hon ännu var en rätt okänd kolumnist på metro. Men som redan vinklade könsproblem och skröt kraftigt dessutom. Skrev också, positivt, till Guillout som då för tiden var en av de få som kritiserade feminister. För bara några år sedan satte han Schyman på plats i en TV-debatt. Nu får även han kraftig kritik från alla håll för sin egotrippade stil, och för självbiografin. Här har två mytomaner funnit varandra, och vems uppfattning i könsproblematiken som dominerar är ju uppenbart. Men deras tid som opinionsbildare håller med all säkerhet på att rinna ut. Kvällsblaskorna blir den svåra nöten att knäcka...
Inlägg #20: Postat: 2009-10-05 09:23:00
peter_
MArklund hamnade på Metro efter att ha fått sparken från Expressen pga artiklarna om Elisabeth Hermon och Trossen. Tyvärr orkade Elisabeth hermon inte med rättegång utan gick med på förlikning. Liza Marklund skrev sin bok "Paradiset", baserad på sina lögnar om Trossen, som blev film med Helena Bergström i huvudrollen. Liza Marklund vidhåller idag att allt var sant som hons skrev, trots att polis-och skattemyndigheten gjorde en razzia efter hennes anmälan mot Trosen. De fann att allt var i perfekt ordning och Liza Marklund fick sparken. De andra tidningarna höll tyst och håller fortfarande tyst när hon idag fortfarande påstår att allt hon påstod var sant. HEnnes artiklar på Expressen om detta är raderade.
Monica Antonsson bevisade förra året att "Gömda" och "Asyl" var totala bluffar. Ändå tar inte massmedia i det. Ulla Hoffman och Inger Segelström träffade fejken Mia Eriksson som påstod sig vara på flykt undan arabiska maffia pga en vårdnadstvist och separation från en Libanes.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...