|
Inlägg #1: Postat: 2009-10-02 09:35:00
|
|
JannesBlogg? |
ACK ACK min Unto. Det var allt länge sedan du var proletär som boende i ett av de dyraste områdena i Sverige Skanör-Falsterbo.Men om du har kvar Känslan för de riktiga proletärerna så är det bra - för en sådan är jag.Jag bor kommunalt och har en 20 år gammal bil och gott om skulder. Men har det alldeles utmärkt med undantag av 3 handikapp och tre sjukdomar. Lite får man tåla.;-
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-10-02 11:49:00
|
|
Unto S |
Janne B. Trots att jag bor i en rik kommun så har jag det proletära sinnet kvar. Både fördelarna och avigsidorna. Till avigsidorna tillhör den proletära godtroheten. Hade jag inte lyssnat på Scaniakapitalisternas locktoner så hade jag haft 5000 kr/mån mer i pension idag. Men på andra sidan kunde Scandiadirektörerna renovera sina lägenheter med mina pengar. Att dra rätt lott när det gäller räntorna på huslånet eller elavtal så brukar jag i min godtrohet alltid dra fel. Till de proletära fördelarna tillhör min kamp mot kapitalism och marknadsekonomi. Solen skiner, dags att ta en promenad på stranden men den vita sanden. Sandstranden är flera kilometer lång, men oftast går jag där helt ensam. Kommunens rika utnyttjar inte naturskönheten i sin kommun. De flyger hellre till Florida för att spela golf.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-10-02 12:02:00
|
|
JannesBlogg? |
2 det är det fina med dig - att du kunnat behålla en del proletära ideal trots stigande formell förmögenhet - som andra i denna kommun!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-10-02 12:04:00
|
|
JannesBlogg? |
MIN EKONOMISKA godtrogenhet skulle jag kunna skriva sidor om - men är allt för generad för det!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-10-02 12:12:00
|
|
Jocke - halvloggad |
"Proletära ideal" som korsas med "god tillväxt blir väl något nytt? Eller?
|
| |