Lås oss då vara tysta diplomater!

Inlägg #1: Postat: 2009-09-30 11:44:00
JannesBlogg?
Inte mycket till krig idag. Bara utbyte av fakta och åsikter. Som det ska vara på en debattspalt.
Inlägg #2: Postat: 2009-09-30 11:46:00
JannesBlogg?
Lägg du ner de kotterier som jag aldrig sett. Men jag har sett mycket vänskap och solidaritet här.
Inlägg #3: Postat: 2009-09-30 11:49:00
Jocke - halvloggad
Verkar lite känsligt det där... Mja, det tror jag inte. visst finns det vänskap också. det har jag väl aldrig förnekat. Men blir det förr mycket grupperingar så kan uppriktigheten förlora på det. "Kotterier" är ett elegant ord... och lite provokativt...Skall slå upp det!
Inlägg #4: Postat: 2009-09-30 11:55:00
Jocke - halvloggad
"Kotteri. Slutet sällskap, vänkrets, klick, gäng." När man räknar upp några personer man uppskattar, och sedan gör ner ett par andra strax efter i skrift. Då är man nära mobbing, som är släkt med rasism. Egnas barn, andras ungar. Sådant har du nog upptäckt som socialarbetare Janne? Tror du vi är bättre här? En intellektuell elit utan moraliska defekter? F.ö förekommer fenomenet även i akademikerkretsar!
Inlägg #5: Postat: 2009-09-30 12:02:00
Utforskaren
Jocke inte vet jag varför det skapas lätt förutfattade meningar om oss alla och därför är det intressant att försöka hitta dess orsak. Får jag i all vänlighet säga, om någon försöker överträffa någon annan med briljanta åsikter så ska han/hon tas ned på jorden, kan det vara så. Om så är fallet så får vi sluta upp med det, men å andra sidan sett inte heller höja någon till skyarna för sin briljans. Jag tror att det här är en stor stötesten att brottas med.
Inlägg #6: Postat: 2009-09-30 12:13:00
Utforskaren
Janne sa några kloka ord om att vi skriver efter på vilket humör vi känner oss på. Är vi trötta så skriver vi illa, stavfel och glömda ord, har vi blivit utsatta för någonting som skrivits fel förklarat, får vi på huden och blir utsatta för bitska kommentarer och det kan bli nog så svårt att rätta till det man skrivit, så att det blir accepterat på rätt sätt.
Laddar...