|
Inlägg #1: Postat: 2009-09-24 15:20:00
|
|
lilyandleo |
Som jag förstått det visade det sig enligt kulturborgarrådet att Paul Simon inte uttryckt någon sådan åsikt, det vill säga nekat då förlaget frågade.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-09-24 15:48:00
|
|
Patrik64 |
Snyftvalser igen.. "Stim har dock i gällande diskussion slutit upp bakom Universal".. De har väl kollat avtalen bättre. "har fått känna av Universals maktfullkomliga hand" Det ingår i deras uppgift att skydda sina artisters rättigheter. Det finns inget i Sverige bland yngre generationer då främst som provocerar fram så mycket tårar och handvridande som den hemska upphovsrätten.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-09-25 00:39:00
|
|
Storyboard |
Kan bara instämma i att ordvalen "sluta upp bakom" och "maktfullkomliga hand" är väldigt affektiva, och därmed kanske borde ha undvikits, trots att krönikeformatet ger lite mer spelrum. Skulle inte vilja påstå att upphovsrätten i sig har förmågan att provocera fram tårar hos den yngre generationen, kanske handvridande, men inte tårar. Hanteringen och utformningen av upphovsrätten av större bolag kanske, i vissa fall, kan vara provokativa nog att ge upphov till tårar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-09-25 11:05:00
|
|
Patrik64 |
Det var invärtes tårar jag tänkte på! ;- Om man följer debatten så är det svårt att tro att den önskade rätten att få ta gratis inte är minst lika viktig som de grundläggande mänskliga rättigheterna. Well, though luck! Ibland får man anpassa sig efter verkligheten och t.o.m iaktaga lagarna, oavsett hur bortskämd man har hunnit bli.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-09-25 11:07:00
|
|
Patrik64 |
though -> tough
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-09-25 14:34:00
|
|
Storyboard |
"Skulle inte vilja påstå att upphovsrätten i sig har förmågan att provocera fram tårar hos den yngre generationen" var inte avsett att förstås figurativt. Jag kan hålla med om att debatten kring upphovsrätten på senare tid vida överskuggat viktigare sociala frågor och problem, och jag håller dessutom med om att man ska och bör följa sig efter gällande lagareller iaktaga -> iakttaga lagarna, oavsett hur bortskämd man har hunnit bli vilket dock antyder en förhålladevis förenklad syn på diskussonen med indelning i generationsattityder utan variation. Inte någonstans i min artikel propagerar jag för fullkomligt fri och gratis musik, utan jag hanterar en enskild fråga och situation, och skulle därmed önska att den hanterades som en sådan utan att sammankoppla min med en samling som uppenbarligen hunnit bli för bortskämda faktum är att om vi använder oss av generationsindelningen hör jag,strikt taget, inte till den där bortskämda massa du talar om.
|
| |