Inlägg #1: Postat: 2009-09-18 14:05:00
|
Janne B |
Ja det kan intygas att Undvall är en helt vanlig slätstruken person som är en hejare på all slags musik, läser kineiska,paddlar kanot, driver företag, är konsult åt andra,läst filosofi med mera.Jag tror att dottern går på Rymdskola. Hur trist kan man ha det? Ändå så är L-A en av mina idoler!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-09-18 15:24:00
|
Leif-Arne |
Tack Janne för så vänliga rader. Dottern finns faktiskt numer på en ort nära dig, Lysekil, där hon har bytt studiet av rymden till att studera marinbiologi.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-09-18 16:44:00
|
JannesBlogg? |
KUL LA/ Någonstans i släkten har jag en marinbiolog med anknytning till Lysekil och Universitetet i Göteborg. / DU för en del strider som jag numera inte orkar med. Tack för det...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-09-18 17:02:00
|
Utforskaren |
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-09-19 18:25:00
|
Janne B |
GÖRAN fortsätter att flitigt argumentera i DN och radion. Så energi har han. Det kan man nog säga om De Fyras Gäng i sin helthet som ständigt far runt och uppträder på torg och gågator. I dag hade de samlat riktigt stora skaror enligt SVT. Kämpar är alltid värda ett erkännande....
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-09-19 18:47:00
|
Leif-Arne |
#5 Förvisso är ihärdighet en dygd. Det som solkar G H är att han använder sig av slaskretoriska grepp på SD nivå. Han hänvisar till vanligt folk och verklighetens folk precis som vi har två grupper människor som står mot varandra "verklighetens folk, vanligt folk" som då per definition tycker som G H mot overklighetens folk och ovanliga människor. Nog för han är pressad av dåliga opinionssiffror, men detta är för uselt.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-09-19 19:17:00
|
JannesBlogg? |
JUST DETTA som du LA tar upp försökte radioreportern få honom att förstå - men det gick inte riktigt hem. /Vad är vanligt folk, vad är ovanligt folk, vilka ingår i eliten osv ?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-09-20 00:30:00
|
Karin Holmberg ologgad |
Och jag som tycker att Göran Hägglund var så klarsynt och modigt skriven.
Jag tror absolut han har rätt i att klyftan mellan etablisemanget och vanligt folk är avgrundslång. Folk VILL verkligen slippa att få dessa tillrättalagda finskriffande ideologier uppkörda i halsen på sig.
Om folk inte lever efter feminismens ideologier, möter inte tolerans. Precis som GH skriver. De blir till och med förtryckta för det.
Det är inte tillåtet att vara sig själva.
Jasså, vad har du åsikt om Claes Borgströms svar till KD:ledaren då?
Där kan man ju snacka om ett irrelevant och ogenomarbetat svar.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-09-20 00:44:00
|
JannesBlogg? |
Karin jag har i grunden en positiv inställning till Göran H och jag tycker att KD är bättre än för tio år sedan. Jag tycker absolut att ett socialkonservativt parti har ett existensberättigande, nu när moderaterna glider allt mer mot mitten.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-09-20 00:49:00
|
JannesBlogg? |
I dag har det stått i tidningarna att vi har över 100 kulturpersonligheter somn uppbär en slags ganterad livstidslön. Det gäller så skilda personer som Alf Hambe och Jan Myrdal. / JU mera de själva tjänar in dess mindre får de av staten, det låter rimligt. Men den här typen av elit eller grädda bör inte finnas i en demokratiskk stat som ivrar för jämställdhet. Varför får inte duktiga elektriker samma?/ Nu tänker Regeringen avveckla detta men det har formulerats olika i olika media. Så jag får läsa på läxan.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-09-20 00:52:00
|
JannesBlogg? |
8 K Holmberg Jag har inte sett vad just C Borgström svarat men jag har hört upprörda ord av Göran Rosenberg och någon till. Kan inte ta ställning till det!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-09-20 01:34:00
|
Utforskaren |
#10 kloka ord Janne, det kommer trots allt självständiga singnaler ifrån dig, inte andras tankar och värdering för en gång skull.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2009-09-20 08:50:00
|
JannesBlogg? |
Ja vad det gäller självständiga tankar slår jag dig med hästlängder. Gnägg. Brunte.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2009-09-20 09:28:00
|
Leif-Arne |
#8"Folk" vill så mycket olika, det tycker jag bl.a. inläggen här visar. Jag vänder mig mot ett retoriskt grepp från retorikens slask, att definiera de som tycker som en själv som "Folk", "Vanligt folk", därigenom då implicit utmåla de som inte delar ens åsikter som "Ofolk", "Ovanligt folk" etc. Eller hur får du annars ihop det
Karin.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2009-09-20 10:05:00
|
Utforskaren |
Janne appropå hästlängder, LA var inne på det med att nämna vanliga och ovanliga människor plus med bock i kanten "ofolk" Tänkt dig meningen, ofolket gjorde allt för att bli mänskliga. LA har myntat ett nytt uttryck "ofolket" för människor som tror sig vara mänskliga, så vill jag slutligen definiera det.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2009-09-20 11:47:00
|
Jocke - halvloggad |
8 "Jag måste säga att Claes Borgströms angrepp på Göran Hägglund på DN Debatt i dag är bland det mest genanta jag har läst på länge." SVD-ledare Första kommentaren till detta på SVD nät; ´"Claes Borgström, en feministisk fullblodsidiot."
|
|
Inlägg #17: Postat: 2009-09-20 12:11:00
|
Jocke - halvloggad |
Nu har jag läst Claes Borgströms "artikel". Och kommentarerna till den. Hö,hö...
|
|
Inlägg #18: Postat: 2009-09-20 12:35:00
|
Jocke - halvloggad |
Och nu har jag läst Häggströms artikel. Och jag tycker den är alldeles utmärkt! Tänk, äntligen en politiker, ja partiledare, som åtminstone nuddar vid den snedvridna "genusdebatten". Men frågan är om det kan ändra något, som hos Per Schlingmann, ellr Jan Björklund? De höga hästarna nämndes. Varför inte?
|
|
Inlägg #19: Postat: 2009-09-20 12:37:00
|
Jocke - halvloggad |
På höga jämställdhästar rider De fyra i alliansen Könspolitiken ständigt lider Av inställsamt vift på svansen Hur feminism, blir jämställdhet Är väl förborgad statshemlighet Med könsegocentriciteten Glöms halva medmänskligheten! JS-07
|
|