Svininfluensan: Vaccin innehåller nanopartiklar

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2009-09-18 15:23:00
Michael Lundahl
Det är en förbannat stor skillnad mellan att "vara lite försiktig" och att basunera ut att vaccin dödar hundratals miljoner människor. Det finns ju ingen som helst likhet i prortion mellen att "vara lite försiktig" och det som vaccinations-hysterikerna hävdar. "Att vara lite försiktig" och "försiktighetsprincipen" används hejdlöst som svepskäl för att vara anti allt, och hävda rent hutlösa saker. Minsta lilla koppling, oavsett om det så ens gäller att någon använt *ord* som är likartade i två olika sammanhang, anges som bergsäkra samband. Det är som att diskutera med någon som är instängd på en hockeyrink med raketer på ryggen: han är alltid klistrad ute på kanten och närmar sig aldrig någon slags mittposition.
Inlägg #22: Postat: 2009-09-18 15:30:00
Leif-Arne
#17 Jag tror nog hon visste mer än man anade min gamla bestemor då hon understundom serverade mig valbiff. "Intilligente mennesker spiser intilligent mat" finns det de som hävdar i Norge, kanske för att slippa flunsan?
Inlägg #23: Postat: 2009-09-18 15:36:00
Leif-Arne
#22 Nej min lilla sockergris, pappa tycker inte man skall jaga val, har har bara lite skruvad humor. För den händelse en mycket miljömedveten person i Lysekil skulle läsa detta
Inlägg #24: Postat: 2009-09-18 16:03:00
Jocke - halvlogggad
Är du på riktigt? Har han basunerat ut det? Han påtalar att det KAN finnas risker med att ge så många människor vaccin med partiklar som visat sig vara hälsovådliga i andra sammanhang, vilket är känt genom FORSKNING. ÄVEN risker vid tillverkning. Sedan skall jag tydliggöra en annan sak till dig. När en forskare nämner en viss försiktighet. Då är det ingen överdrift, tvärtom. Ingen forskare eller politiker vågar eller vill skapa panik. Men du är tydligen paniskt orolig, för att någon tar upp ett faktum! Att det tydligen finns nanopartiklar i det här vaccineet. Att sådana partiklar tränger igenom cellvägar i människan, om de så bara finns i luftmiljön. Allt det här försöker du trolla bort med diverse personangrepp! Det kanske inte är farligt, vad vet jag? Men försök inte att sätta munkavle på de som påtalar rimliga fakta i miljö och hälsofrågor! Och om du gör det, tagga gärna ner lite så kan det bli bättre debatt!
Inlägg #25: Postat: 2009-09-18 16:24:00
Jocke - halvlogggad
Rättelse för undvikande av diverse anklagelser. Att det tydligen funnits nanopartikalr i en del av vaccinet, enligt källa och att läkemedelsindustrin prinicpiellet inte varit negativ till sådant om jag minns rätt från artikeln.
Inlägg #26: Postat: 2009-09-18 16:32:00
Jocke - halvlogggad
23 Var glad för det du, kan kanske behövas lite miljöfakta? Har faktiskt själv ätit val just i Bohuslän, på 50-talet hos skulptören Christian Berg.
Inlägg #27: Postat: 2009-09-18 16:33:00
JannesBlogg?
17 19 Detta tecken betyder att man skojar så smått;-
Inlägg #28: Postat: 2009-09-18 16:42:00
Leif-Arne
#26 Var så säker på det, hon håller mig i strama tyglar, dessutom är hon väldigt påläst så det hjälper inte att argumentera.
Inlägg #29: Postat: 2009-10-28 07:51:00
Anonymtilltusen
Exakt vilka två vacciner innehåller nanopartiklar? Kan du namnge dem och hänvisa till dokument som visar att de har detta innehåll, t.ex. europeiska läkemedelsmyndigheten som godkänner vacciner? Pandemrix innehåller inga nanopartiklar enligt produktinformationen. Jag och många andra är så otroligt less på alla värdelösa sanningar som sprids utan riktiga referenser. Försök vara lite seriös tack.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...