Därför är "allt" popfolk vänster!

Inlägg #1: Postat: 2001-10-23 16:16:00
Erik
Plus att , om jag får komma med en personlig åsikt, hans artikel var roligar. Det var lite mer svära i kyrkan att skylla popeliten för konformism och shablonartad politiskt åsiktsknippe än att hacka på Stickan, Bert Karlsson och DN. Iallafall på den här siten. Det unisona ramaskriet från de ickekonforma sic! på hans kommentarsida gjorde det ju bara ännu roligare. :-
Inlägg #2: Postat: 2001-11-01 00:36:00
Marcus P
Jag tyckte inte hans artikel var speciellt rolig alls. Faktiskt. Men jag tycker väl fel, antar jag. Jag tycker nog fel när jag tycker att begreppet "popeliten" näppeligen borde syfta på de musiker som springer omkring med ett politiskt engagemang. Fråga "popeliten" om deras politiska åsikt. Fråga Max Martin.
Inlägg #3: Postat: 2001-12-04 10:33:00
Erik
Men det finns ju flera eliter inte sant? Max Martin är ju bara elit när det gäller sålda skivor. De "politiska" grupperna är ju beundrade som den yppersta eliten av alla de ickekonforma som vill kunna dra en linje mellan sig och pöbeln.
Inlägg #4: Postat: 2001-12-04 10:35:00
Erik
Politisk humor om ens egen sida är ju sällan rolig. Fast ibland -med lite självdistans- så kan man ju medge att motståndarna har en liten poäng.
Laddar...