|
Inlägg #1: Postat: 2009-09-06 22:41:00
|
|
Pia K |
Vem har egentligen myntat uttrycket att män är feminister?
Förmodar att det betyder, att de män som stödjer kvinnor i deras likaberättigandekamp, kallas feminister.
Det är väl ungefär lika som att män är livrädda för att bli kallade homosexuella?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-09-06 22:54:00
|
|
Utforskaren |
Den likaberättiga kampen som fel kvinnor driver som slår mot mannen som Fi, är specialierade på? Eller det rena missförståndet att kvinnor skall efterlikna mannen genom att uppföra sig allt annat än kvinnligt. Nej tacka vet jag kvinnor som vill vara det män älskar i första hand som att vara just kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-09-06 23:18:00
|
|
Pia K |
Det är en lika tung last att vara en "riktig kvinna" som det är att var en "riktig man".
Men, kvinnor vill innerst inne vara kvinnor och män vill innerst inne vara män. Eller hur?
Jag förmodar att en del kvinnor regerar mot att vara "bara" sexobjekt- och inget mera. Faktum är ju att män, tas för det mesta på allvar och är alltid påklädda. De har ju en lika stor del i det sexuella som kvinnor? Varför ska alltid kvinnan utmålas som offer och villebråd, frågar sig kanske en del kvinnor. Om man är en riktig man, är man inte rädd för kvinnoranser jag
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-09-07 00:42:00
|
|
Utforskaren |
Pia jag menar inte att en riktig kvinna ska betraktas som ett sexobjekt i första hand , Jag menar en kvinna som klär sig kvinnligt och uppför sig kvinnligt och visar att hon är kvinna genom sin framtoning med ett smakfullt betèende som anstår henne att visa, vad hon är född till.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-09-07 09:56:00
|
|
Jocke - halvloggad |
1 Lär vara unikt för Sverige. När jag frågade dig för något drygt år sedan om du var särartsfeminst så visste du inte vad det var skrev du. Nu vet du? Det finns män som papaegojaktigt upprepsr vad extremfeminister Schyman o co sagt, dvs "män" som Jalmerts. Borgström "talibaner" Ehrenberg "mansskatt" och som inte har något som helst över för sitt eget kön. Om man inte bryr sig och inte begriper sitt eget köns dilemma, då kan man inte göra något för kvinnor heller. Detta är ju elementärt! Särskilt som man allltså anser att "män är problemet"! Likaberättigad kamp, vad är det? Sexobjekt, vem gör det? Det finns ingen formell dirkriminering mot kvinnor i Svergige idag. Det finns mot män. ett antal lagar. Kvinnor får väl vara "feminister" om de vill. Men de skall inte ljuga och såra män som skett i decennier. Ja, det skrämmer mig och framför allt att staten köpt hela konceptet! Som förskolans läroplan. "Otidsenliga könsroller skall motverkas." Osv, osv, osv. "Likaberättigad kamp?"
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-09-07 10:01:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Här har du en artikel som med exempel visar hur "jämställd" denna kamp är, med hjälp av fega män i media och dito manliga politiker
Länk: sourze.se
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-09-07 10:17:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Och här är en om den manliga problematiken som förstås börjar hos pojkarna, ett helt bortglömt ämne förutom pojkars skuld då förstås. Allt handlar mest om flickors problem, och man kan ju då undra över varför dessa ökar så enormt i "världens mest jämställda land"! Den första artikeln fick 4.6 av 65 röstande, den andra 4.3 av 87 röstande. Så det fiinns ett latent motstånd mot den helt dominerande och enögda tolkningen av könproblematiken. Det börjar ju bli LITE bättre, i media och forskning. Om flickors våld osv. Det är framför allt de fega politikerna kvar att bearbeta.
Länk: sourze.se
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-09-07 10:23:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Jag skulle ha frågat statfeministern varför han har en sådan enfaldig fjäskpelle till partisekreterare som Per Schlingmann. Men Rheinfeldts favorit i ämnet har ju varit, hör och häpna: Linda Skugge som nu "inte kallar sig feminist" mer!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-09-07 10:38:00
|
|
Utforskaren |
Nu märks "Mona Sahlin effekten" i STHLM. med tappat förtroende hos väljarna med 8,8 procent emedan Rheinfeldt har ökat på sitt förtroende dito till 39 och Monas 21,4. Men det är klart om nu Rheinfeldt har Linda Skugge till favorit så undrar man om han är helt tiltad? om han inte nu bara gör sig dummare än han är.
|
| |