Trafikskadad |
Jag är trafikskadad sedan snart 20 år och har utsatts för samma diskriminerande behandling och påståenden på Kärnsjukhuset i Skövde.
Vården skyller på att den åkomma jag söker för: "-Inte är akut", "-Det här har du sökt för förut", "-Det är inget vi opererar på sommaren" osv.
Jag har bollats mellan akuten, röntgen, gyn, kirurgen, och träffat minst 8 läkare .....ingen som tar tag i problemet som började i oktober 2008.
Det verkar som VG-Regionen har ett direktiv att GE SÅ LITE VÅRD SOM MÖJLIGT ELLER INGEN VÅRD ALLS och är patienten "besvärlig" så bollas han/hon runt i systemet med ofantliga väntetider mellan varje enskild åtgärd.
|
Linda-Miranda |
Det är bedrövligt att man inte tas på allvar och bemöts som vanliga medelsvenssons. Man kan ju faktiskt få andra sjukdomar fast man har en trafikskada. Jag har blivit stämplad att jag "bara" är en nackskada , och inget annat!
Känner även igen det du skriver om att bollas runt och ingen som vill ta ansvar.Det är väldigt svårt att nå ut i media och få skapa debatt också. För man får ju inte rubba den "svenska tryggheten"
Men det var skönt att träffa på någon som förstår en. Tack ska du ha och vi får inte ge upp kampen om vår rättighet till vård, även om det känns hopplöst!
|