Se mig, ta mig, älska bara mig!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2001-10-22 15:07:00
Jens
Om du gör det till en klassfråga visar det på hur lite du förstår om allt och inget. Min texte gick ut på att vi ska våga ifrågasätta medias hysteri och inte köpa den. Klart man ska vara annorlunda, klä sig som man vill och hela det paketet men måste man se robinsom, baren och annat skit?
Antar att du inte blivit klokare av detta inlägg...
Inlägg #2: Postat: 2001-10-22 15:28:00
Michael Lundahl
Måste? Ingen "måste" någonting. Ingen "måste" heller låta bli att se Robinson/Baren/etc. Folk gör som de själva vill, vare sig detta är att följa med strömmen eller att gå emot den. Vad gäller att opponera mot medias hysteri så kan jag hålla med om detta... med tillägget att även Sourze-skribenter som klagar på mediahysterin bör betraktas med en smula skepsis. Eller trodde du att du var fredad mot detta? :
Inlägg #3: Postat: 2001-10-22 17:09:00
killen
Jens! Det finns inget hopp om dem som resonerar som Michael.
Inlägg #4: Postat: 2001-10-22 19:35:00
Jens
Fredad? inte då alla tyckatillare ska kunna ta kritik och rannaskasig själva men din kritik är knasig. Tycker du att svenska folket ska se baren eller robinson istället för älska, umgås, dricka bärs, gå på teater, film vad som helst.
Så länge utbudet finns är det bekvämt att sätta på tv:n och översköljas av skit!
Pengar styr allt även vår fritid även fast vi kanske inte vill!
Inlägg #5: Postat: 2001-10-22 22:59:00
Michael Lundahl
Jag har väl för faen inte sagt vad de ska göra! Det är DU som säger "Gör si istället så". Vad gör ditt styrande och ställande så mycket bättre än någon annans dito?!
Inlägg #6: Postat: 2001-10-22 23:01:00
Michsel Lundahl
Och du "killen"... du kan ta dig någonstans din trångsynte ***. Ta det inte personligt bara... det är min standardhälsning till alla som har så svag argumentation att de försöker smita från diskussionen med det otroligt fega "Äh... går ju inte att snacka med dig".
Inlägg #7: Postat: 2001-10-22 23:16:00
Jens
Hjälp va fan jag var väl inte så provocerande...måste rört en öm tå..ursäkta dårå...jag styr inget ställer krav ja. krav på bättre tv..men jag tittar knappt så det är mer för andras skull eller så kanske tv hade blivit intressant utan porriga görabortsig serier!
Mina åsikter är åsikter ingenting annat...ok?
Inlägg #8: Postat: 2001-10-22 23:18:00
Jens in the flesch
När har jag sagt eller antytt går inte att snacka med dig. Jag är mer än vänligt inställd till en debatt i frågan. Nu har du trampat rejält...
Inlägg #9: Postat: 2001-10-22 23:58:00
Erik Norberg
Dokusåpor och annan för dummande TV-underhållning är en naturlig följd av att marknadskrafterna fått för stor makt över utbudet i våra medier!

Det som gäller för kommersiella medier är att få så många annonsörer som möjligt och därför gäller det att locka en så bred publik som möjligt. Det gör man genom att sända billiga underhållningsprogram som håller sig på en "mainstream-nivå".
Inlägg #10: Postat: 2001-10-23 09:05:00
Bertram
Erik Norberg >> Du anser alltså folk i allmänhet vara korkade och dessutom vilja ha fördummande underhållning. Guld!
Inlägg #11: Postat: 2001-10-23 10:03:00
Erik
Bertram, till skillnad från dig verkar jag vara av den åsikten att mediebolagen tvärtemot egen utsaga på intet sätt "ger folk vad de vill ha"...
Inlägg #12: Postat: 2001-10-23 10:29:00
Bertram
Erik >> Då måste folk vara extremt korkade eftersom de tittar och tittar och tittar på något de inte ens vill se! Robinson följs väl av halva Sveriges befolkning varje lördag. Arma land.
Inlägg #13: Postat: 2001-10-23 12:24:00
Jens
Tittar och tittar. Alternativen är för dåliga eller obekväma. Tror du inte medelsvensson hellre myst framför en brasa med en skön skiva och lite kortspel. vad fan vet jag. Utbudet på tv är för dåligt. Helt rätt att marknadskrafterna underminerar tv-utbudet. Det ska va galet och possirgt för det drar pengar och publik. Tv är för mig nyheter, debatt, dokumentär, bollibompa, hjärnkontoret och en eller annan film eller kulturprogramm. Allt finner jag på svt men tyvärr också robinson...
Inlägg #14: Postat: 2001-10-23 12:32:00
Jens fortsätter lite till
Det är dags att vi ifrågasätter vad som visas. Licenspengar och annat ska inte gå till sån form av underhållning. Jag förstår varför man ser på baren och annan s.k dokusåpa men jag tror man sett på annat om det funnits bättre alternativ. Annat mer bildande eller tänkvärt eller bättre helt enkelt. Jag vill att cheferna och mediabolagen tänker om och istället för att visa fördummande program kanske rentutav visar bildande underhållning!
Inlägg #15: Postat: 2001-10-23 15:31:00
Bertram
"..tv är för mig.." Bra! Låt TV vara för dig precis vad det är för dig. Låt mig titta på och vad som roar mig. Ibland skulle jag föredra brasa och kortspel, ibland Baren och kortspel ibland bara Baren. Ingen tvingar mig att titta på TV. Kan hålla med dig om att Licenspengarna är pengar down the drain däremot...
Inlägg #16: Postat: 2001-10-23 15:33:00
Bertram
Smög sig in ett förvirrande "och" för mycket där, sorry.
F.ö. så har ju faktiskt folk möjlighet att tända brasa, lyssna på musik och spela kort om de vill. De som känner för det gör nog det också.
Inlägg #17: Postat: 2001-10-23 15:53:00
Jens
Jag förstår dig men jag menar på att så länge alternativet att slå på baren finns kommer vi ingenstans. Ta bort det porriga utbudet lägg in kvalitet. Underhållning som jag tycker håller är "så ska det låta", "på spåret", "Bumerang" etc... jag menar på att utveckal nya, spännande och mer seriösa program och bort med skräpet. Då kan man välja att se på bra tv eller läsa en bok...
Inlägg #18: Postat: 2001-10-23 18:58:00
Bertram
Så folk är med andra ord hur korkade som helst och tittar på sådant de egentligen inte vill se medans de de egentligen vill titta på går i grannkanalen? Kan du inte bara erkänna att det är en smaksak!? "Så skall det låta" tycker jag är ett vedrvärdigt program med massa B-kändisar som skrålar dåliga låtar. "Bumerang" är urtrist. "På spåret" däremot, väljer jag före vilken dokusåpa som helst, vilken dag som helst. Som din gode vän Jonas en gång sade: "Alla är lika, alla är olika".
Inlägg #19: Postat: 2001-10-23 20:46:00
Jens
Japp du och andra har gjort det till sin specialitet att misstolka mig för att jag i grunden tycker olika än er... Vad ska jag säga .... tycka och tänka ska var och en göra. Jag hävdar ändå att det är fördummande skräp på Tv och att svenska folket är värdigt något bättre. Det finns redan serier och såpor om man vill koppla av. detta är bara för mycket enligt mig. det är kanske en smaksak och den saken smakar jag gärna på och säger tviii för porrtv och fram med bra underhållning!
Inlägg #20: Postat: 2001-10-23 21:00:00
Bertram
Ok. Då kör vi TV eller kanske evangelium enligt Jens i fortsättningen.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...