Inlägg #1: Postat: 2009-08-26 02:20:00
|
Sunny Oinloggad |
L-A man kan använda en träsko:det gjorde jag o höll på att slå någon sönder o samman.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-08-26 11:22:00
|
Leif-Arne |
#2 Jo visst, det går att använda tillhyggen. Men även om nu kvinnor skulle vara lika benägna till våld som män, vilket jag faktist betvivlar, så har vi olika fysiska förutsättningar till att utöva våld, kvinnor är mindre och svagare. Även en tränad kvinna slår inte speciellt hårt Jag vet för jag har sparrat en del då de behövt en stor tjock farbror att slå på.Det visar sig om inte annat på akutmottagningarna.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-08-26 12:14:00
|
Jocke - halvloggad |
2 Här råder fortsatt natta, om än en liten, liten strimma av ljus. Först FÖRNEKAS det, i vanlig feministstil, sedan BETVIVLAS det, men då behövs det tydligen hjälp av kvinnlig legitimitet, som ovan. Det är väl att hoppas på för mycket att det snart skall INSES också. Läs på lite L-A, i stället för att gå i den politiskt korrekta fållan med diverse tendentiös feministpropaganda. Eller tänk själv? Hela fältet är mycket mer komplext än det lögnaktiga hela sanningen!
"Mäns våld mot kvinnor". Eller som hos L-A: "De kvinnor är inte ett dugg farliga." Och se i Sturebyfallet; en tjejs makt, där redskapet är pojken! Om än speciellt så här långt ner i åldrarna.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-08-26 12:37:00
|
Pia K |
Jag tycker det verkar som en del män drar alla kvinnor över en kam. Feminismen- har väl vuxit fram på olika sätt och i syfte att utjämna de orättvisa skillnaderna mellan män och kvinnor. Feminismen är väl ett historiskt begrepp vid det här laget och inte ett skymftilltal? Var för inte se lite vid sidan om det slitna uttrycket"feminism" och titta på vad som är mänskligt i stället? Ingen rår väl för om de blev födda till kvinna eller man? När det kommer till kärlek, utjämnas i alla fall alla skillnader. Då är det inte mannen och feministen man talar om- då är det mannen och kvinnan.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-08-26 12:39:00
|
JanneBologgad |
Under mina 40 år som socialarbetare följde jag många misshandlade kvinnor till läkare men aldrig misshandlade män. Jag hade en rutin att diskret titta efter blåmärken på kvinnornas armar och ben. Blåmärken på baksidan av benen är sparkar och inget annat. Kvinnor som går lite hopkrupna är ofta hotade eller slagna. Läs kroppsspråket. När jag på allvar misstänkte något så kallade jag in mina kvinnliga medarbetare att fortsätta utredningen/samtalet. Tyvärr fanns det gott om nästan blinda socialarbetare.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-08-26 12:39:00
|
Leif-Arne |
"Jag tycker det verkar som en del män drar alla kvinnor över en kam" Hm, kackar du inte i eget bo nu?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-08-26 12:44:00
|
JanneBologgad |
Fram tills helt nyligen fick en majoritet av män militär fysisk träning under 11 månader då de bland annat lärde sig fysisk närstrid mm. De tränade in "manliga ideal" via krigs och hjältefilmer. Bio och TV mm har byggt på muskelidealen ytterligare. / så kom dessa ca 20 åriga män hem till unga flickor som lärt sig moderskaps och omvårdnadsideal. Inte att undra på att det blir alla slags konflikter i möten mellan man och kvinna...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-08-26 12:50:00
|
Leif-Arne |
#5 Det är ett viktigt vittnesmål du presenterar Janne. Jag har bekanta som blivit misshandlade, det rör sig endast om kvinnor. Att jag själv i min ungdom fått en och annan örfil berende på otrohet med mera, är inte att jämställa med misshandel.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-08-26 13:04:00
|
JanneBologgad |
Även jag har fått några örfilar vid misstanke om otrohet eller oärlighet i 20 årsåldern. Men dessa damer hade ju inte lärt in någon slagteknik. De slog utan ansats och tyngd - då kan det bli en hudrodnad men inget annat. // Men visst har jag talat med kvinnor att de inte med sin ordrikedom ska provocera ordfattiga män...
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-08-26 13:28:00
|
Jocke - halvloggad |
4 Det där stämmer ju inte! Ankalgelser mot kön igen. Tvärtom har män hållit alldeles för mycket käft i Sverige, detta är ju alldeles tydligt. Och resultatet blev ju en usel "jämställdhetsdebatt" som blev en feministmonolog. Till nackdel för oss alla, och det du nämner, mänsklighet. Det är feminismen som drar alla män över en kam som bekant.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-08-26 13:35:00
|
Jocke - halvloggad |
5 Då tar vi det igen Janne. Om tid och rum. Dels handlar det om idag, när förhållandena förändrats och flickor/kvinnor alltmer tar över mindre bra manliga beteeenden. Dels kan man inte dra alltför förhastade slutsatser av sin egen snäva verklighet. Jag har visat på nyare forskning. Och framför allt, män anmäler ogärna kvinnor för våld eller förtryck, det är känt. Det är ju inte heller så att vi skall förneka våld som kvinnor utsätts för, inte alls! Men varför envisas då somliga med att förneka allt tydligare signaler om våld mot män, från kvinnor? Detta förnekande gynnar inte saken för någondera, våld föder våld. Klart slut.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-08-26 13:38:00
|
Jocke - halvloggad |
8 Ja här har vi mönstermannen: Slåss med män, otrohet, berömmer gärna sig själv. Att hon inte hellre avbröt förhållandet! Men fortsätt du bara!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2009-08-26 13:41:00
|
Jocke - halvloggad |
En av mina partners slängde en full ölflaska mot mig, från baren på utomhusrestaurang flera meter bort, bra fart. Jag fick tag på den strax innan den skulle ramma pannan. Och drack upp ölen Det här hände på 70-talet. Kvinnor skall inte slå män. Verkligheten säger att de då själva kan råka illa ut. Bli av med en öl t.ex.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2009-08-26 13:42:00
|
Leif-Arne |
#12 Tja en något vild ungdom hade jag. Men en mycket avgörande skillnad inträffar då man blir förälder. Skaffar man barn och ger en kvinna ett bindande löfte att älska henne och vara henne trogen, då håller man det. Inte konstigt alls. Fast berömmer mig själv gör jag så gärna ändå.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2009-08-26 13:51:00
|
JanneBologgad |
Jocke - om ditt huvudbudskap är att det kvinnliga våldet ökat så har du rätt. Det kan nog de flesta polismän vittna om. Det är skadornas antal omfattning som fortsätter att vara skillnaden. / Jag har några ggr sett förtvivlade kvinnor gå sin man inpå livet och börja boxa honom i magen. Med 2 decimeters ansats i slagen så kan det göra ont mer ger inte skador. Jag har sett detta kvinnliga boxande som ett rop "lyssna på mig - hör vad jag säger".
|
|
Inlägg #16: Postat: 2009-08-26 13:57:00
|
Jocke - halvloggad |
Bättre än otrohet är då att byta partner öppet eller ha fria älskarinnor. Rekommenderas. Nu är egenberöm inte en särskilt berömdvärd egenskap vad jag vet. Men om man saknar den där bekräftelsen så kan detta kanske var ett substitut ändå?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2009-08-26 13:59:00
|
Leif-Arne |
#16 Oj du kom på mig Jocke, brott mot Jantelagen, fy på mig.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2009-08-26 14:01:00
|
Jocke - halvloggad |
15 De grövsta skadorna och mord står ju män för. Vi är oftast värst men inte bara. De flesta och allra grövsta fallen är ju mellan män. Varför är det så? Antagligen en lång historia som ännu inte anlyserats ordentligt...
|
|
Inlägg #19: Postat: 2009-08-26 14:01:00
|
Jocke - halvloggad |
17 Står det i jantelagen, fy på mig som inte visste!
|
|
Inlägg #20: Postat: 2009-08-26 14:11:00
|
Leif-Arne |
#18 Nu finns det en hel del inom det området, halter av testosteron menar en del har betydelse. I det helt grundläggande imperativet att sprida sin DNA blir det viktigt att hävda revir, för att kunna göra detta så behöver man slåss. Evolutionen har premierat män som varit bra på att hävda revir.
|
|