|
Inlägg #1: Postat: 2009-08-20 22:59:00
|
|
Jocke- halvloggad |
En skönt målande beskrivning av en något sorglig händelse ändå. Pengar växer ju inte på träd...och Liljefors finns ej mer. Men här verkar mindre än tusen ord klara av att beskriva den tavla som du gjorde en tavla av! Den klassiska vårvinterdagen när solen är på väg att ta över känns väldigt närvarande för en som missade denna svensk vinter. Men hur gammal var du? Och 100-tusen ändå?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-08-21 23:18:00
|
|
Jan Wiberg |
Jag är faktiskt ganska stolt över att jag lyckats dupera dig för jag bemödade mig om att få historien trovärdig. Men den är fejkad. Jag ville föra ett resonemang om konst, konst och pengar, konstuppfattningar, försöka förmedla en konstupplevelse och slå ett slag för den store landskapsmålaren Liljefors.
Och jag ville ha in artikeln som skönlitteratur. Att texten publicerades som en kulturartikel gör givetvis det svårare att genomskåda de
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-08-21 23:30:00
|
|
Jocke- halvloggad |
Nåja, då vill jag säga att jag först ifrågasatte historien, "är den sann" i mitt första inlägg. Men strök detta eftersom jag skrivit så mycket den kvällen. Men artikeln var bra skriven ändå! Och konstens värde är ju intressant. Är just nu inblandad i denna problamtik privat...
|
| |