Stridsteknik för feministtjejer

Inlägg #1: Postat: 2001-10-21 21:41:00
Christian
Ok, jag måste varit otydlig. Om vi män inte förstår, hur ska vi då kunna förändra? Det kvittar hur mycket god vilja vi män har om vi inte förstår vad vi gör fel. Läs tex Joann Rytels texter och fundera över vad hon egentligen vill...
Inlägg #2: Postat: 2001-10-22 09:13:00
Anna
Finns många män som förstår - tala för dig själv tack.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-22 10:05:00
Christian
Jovisst Anna. vi män förstår precis. Det är därför jämlikhetsdebatten funkar så bra. Det är därför diskussionerna mellan man och kvinna oftast är fredliga och konstruktiva. Det är därför ilska aldrig förgiftar debatten.

Vadå jag ironisk...?
Inlägg #4: Postat: 2001-10-22 10:40:00
Bertram
Tolkar intte alls artikeln som att saker skall framföras på männens villkor. Det som sägs är ju: backa alltid upp åsikter med fakta. Om det är manligt så hoppas jag verkligen att männen blir kvar vid makten.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-22 11:17:00
Kim
Om man v i l l förstå kanske man måste anstränga sig lite istället för att tala om att andra gör fel. Med den attityden är det inte konstigt att det blir tjafs när du ger dig in i diskussionen. Dessutom talar du för alla män utan att ha på fötterna ett dugg. Jo jo.
Inlägg #6: Postat: 2001-10-22 11:27:00
Christian
Om man vill förstå kanske man måste anstränga sig lite.Om man vill bli förstådd kanske man måste anstränga sig lite. NAturligtvis uttalar jag mig enbart om mina teorier i frågan. Mina teorier om relationen man/kvinna, inte alla mäns.
Laddar...