Jag längtar till Moskva

Inlägg #1: Postat: 2009-07-31 20:43:00
Sunny
Det där med köerna är kvar fast de är lite hanterligare numera.Jag tror att Moskva är en av Europas dyraste städer just nu? Men byråkratin finns kvar:I somras skule jag köpa 2 st platsbiljetetr till tåget till Helsingfors där vi hade färdbiljetter o platser reserverade från Gränsen.Det tog nästan en hel dag!!
Inlägg #2: Postat: 2009-07-31 21:01:00
Sunny
fortsvi lämnade våra pass på hotellet obligatoriskt o tog metron till rätt station.Där fanns en utlandsavdelning. Jag hade min rullator med mig vilket var turNär jag visade fram våra tåg biljetter viftade hon bara undan oss. Jag parkerade ,ställde upp min vattenflaska på disken o upprepade visandet av biljetten.Hon skakade på huvudet o försökte vifta fram nästa i kön men jag satt kvar.Då röt hon en fråga om våra pass. Jag talade om att de fanns på hotellet.Då sade hon åt mig att åka o hämta dem. Det får man inte så jag satt kvar. Nu ingrep någon i kön : det borde räcka med en kopia på passen. Jag bad att få låna telefonen så att hotellet skulle kunna faxa över dessa kopior men trots att telefonen stod framför mig fick jag inte röra den. Hon vägrade själv att ringa hotellets nummer.En överordand tillkallades som sade åt Roland att han själv måste skaffa en telefon o ringa.Han sprang runt hela området o hittade till slut en telefon. Men den behövde ett särskilt kort.
Inlägg #3: Postat: 2009-07-31 21:17:00
Sunny
fortsHan frågade tanten var man kunde köpa ett men hon vägrade svara.Ännu en överordnad kom för att köra bort oss. P Hon sade att telekortet kunde köpas i de flesta butiker.Roland gav sig äi väg för att leta o chefstanten försökte flytta på mig men jag sade Njet o satt kvar.Det hade nu gått nästan 3 timmar.Roland kom tillbka:ingen butik i kvarteret hade en aning om var man köpte telefonkort.Jag vägrade lämna min plats o nu började den långa kön mumla ilsket. Inte mot mig utan mot tanten i luckan.Som rindge upp ännu en chef som kom rusande o lyfte luren till hotellet,begärde faxkoior och bad oss vänta.Efter en halvtimma anlände de o vi kunde äntligen köpa våra platsbiljetter.Vi vet att det händer att konduktörerna säljer platerna svart trots att de är bokade så vi hade en bussbiljett bokad till Helsingfors oxå.Som en nödutväg.
Inlägg #4: Postat: 2009-07-31 21:19:00
Sunny
Att köpa Metrobiljetter var oxå en kamp.De vägrade att sälja flera än 2 då vi ju var 2.Vi skulle åka en hel del o defenetivt tillbaka så efter någon timmas bråk fick vi till slut köpa 6 st biljetter.Sånt tar på krafterna.
Laddar...