Stridsteknik för feministtjejer

Inlägg #1: Postat: 2001-10-21 15:59:00
Magnus
En mycket bra artikel.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-21 18:08:00
Michael Lundahl
Ja det ska du Anna. Stridsförklaringarna, självömkan och påståendena om att forskningen skiter i kvinnor är något som du som feminist skall känna igen dig i. Så uppfattas ni. Om det är rättvist eller inte är en annan fråga... men det är så här ni uppfattas. Det är skit samma om du har rätt eller inte... om du inte framför det på lämpligt sätt misslyckas du.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-21 18:35:00
Sus
Och lämpligen bör jag föra fram mina åsikter med manligt språkbruk, för att bli förstådd!
Inlägg #4: Postat: 2001-10-21 18:41:00
Michael Lundahl
Tja... då är det ju frågan om vad du menar med "manligt språkbruk". Christian säger inte så mycket om
språket som uttryckssättet. Det jag - och han - hänger upp oss på är att budskapen är mer anpassade för avsändaren än mottagaren. Om avsändaren säger "Vi ska ta makten" låter det jättebra för avsändaren som nu ska få lite makt. För mottagaren är det en krigsförklaring. Budskap skall inte bara smaka bra i avsändarens mun. De skall tas emot på rätt sätt också.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-21 20:48:00
Anna
Känner inte igen mig alls. Och är rätt säker på att jag inte uppfattas så heller. Har inte träffat nån som sagt att de vill ta ifrån någon pengar och makt. Men jag kanske inte hör till den "övertända sorten". Var hittar man dom?
Inlägg #6: Postat: 2001-10-21 21:06:00
Michael Lundahl
*Säger inget... men sneglar lite mot Sourze-redaktionen*
Inlägg #7: Postat: 2001-10-21 21:46:00
Christian
Anna o Sus. Jag säger övertända enbart för att påpeka skillnaden. Jag menar inte alla feminister, bara de som tar i så att dom missar. Ni behöver inte tala männens språk men en neutral dialekt då? Ungefär som att prata med småbarn, man säger inte "upphör genast att använda dina leksaker som projektiler", man säger "sluta kasta leksaker" ... enkelt va?
Inlägg #8: Postat: 2001-10-22 00:46:00
Lone Raider
Manligt språkbruk! Det var det dummaste jag hört!
Laddar...