Gosa med dina medmänniskor!

Den här tråden diskuterar artikeln Gosa med dina medmänniskor!.
Inlägg #1: Postat: 2009-07-20 18:15:00
Utforskaren
Nog sant och visst men att gosa med småbarn och vara äldre gentleman betyder bara att man är Pedofil, som just mammor är livrädda för att så är fallet.
Inlägg #2: Postat: 2009-07-20 18:44:00
Karin Holmberg
Jo, det är sant. Usch, vad tråkigt det är det här med laddningen män och barn.
Kanske inte en pappa skulle våga sig på att kela med dotterns kompis som lekte hund. :-o Det är förskräckligt.
Inlägg #3: Postat: 2009-07-20 20:51:00
Jocke S-43
Visst är det extra laddat med män och t.ex småflickor. Medan motsatsen är helt OK. Minns hur ohämmat mammor i parkleken närmade sig min son när han var liten. Men jag brukar skämta med folk, det kan gå hem även med barn. Med främlingar är det nästan lättare, även med utlänningar, även om deras länder ibland. Varm humor löser ofta osäkerhet och många spänningar och kan snabbt skapa värme och kontakt! Man behöver inte nödvändigtvis peta på varandra! Såsom hundar tigger om det.
Inlägg #4: Postat: 2009-07-20 21:02:00
Utforskaren
Jag vill bara poängtera att utlänningar från mellanöstern eller söder över är i allmänhet mycket för familjen och barnkära är de utan tvekan, de har ett naturligt sätt att umgås med barn som vi svenskar saknar numer.
Inlägg #5: Postat: 2009-07-22 12:21:00
Karin Ho
Utforskaren, du har rätt i att det är kulturen mycket, som gör det.
För övrigt så känner jag att jag är lite motsägelsefull med angelägenheten, att kela. Det får inte bli inflation på det heller.
Jag hatar okänsliga kramar som ska ges till höger och vänster.
Det ska ju ges, då man verkligen har connection och inget annat.
Jag är faktiskt rätt skeptisk till hundar och katter också,
men sen rätt var det är så kan jag stöta på någon, som jag får extra mycket connection med, och då kan vi bli jättekeliga.
Inlägg #6: Postat: 2009-07-22 12:52:00
Utforskaren
Karin Ho, jag har blivit en kramis på äldre dar, som var helt otänkbart för sisådär ca femton år sedan, kanske jag var mer blyg än jag är idag. Att krama en man som man känns ibland lite konstigt, på grund utav att det kan missförstås, liksom att krama små barn, ja du vet det där med ful gubbe o.s.v. Men du Karin har belyst en mycket viktig fråga med din artikel som kanske får vissa stela människor att tänka om, får man hoppas på?
Inlägg #7: Postat: 2009-07-22 14:55:00
Kent Kisse
Utforskaren, jag tycker du skall börja med att krama Prof. Grönsak. Han verkar inte ha fått någon kram alls här i livet.
Inlägg #8: Postat: 2009-07-23 15:29:00
Sunny
Fast med svininfluensan i åtaken får jag hejda mina naturliga böjelser o nöja mig med att säga hej!
Laddar...