Inlägg #1: Postat: 2001-10-21 11:23:00
|
Jens |
orättvisor är fel, maktmissbruk är fel, förmynderi är fel, mörkläggning är fel, förtryck är fel, AIK är fel det finns mycket som jag inte finner mig i och jag kommer fortsätta protestera...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-21 15:32:00
|
Giuseppe Tonetto |
Så lägger du ändå nästan all energi kring att fördöma och spotta ur dig ilska kring en av världens friaste och det mest ekonomiskt framgångsrika landet. Du blir inte trovärdig.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-21 16:43:00
|
Jens |
Frihet, skojar du med mig. Hur definierar du frihet?
Rösträtt - javisst, valmöjlighet mellan 2 likatänkande partier.
rik då klarar du dig, fattig knappt råd att bli sjuk. USA är fritt för de som har råd annars kan man knappast tala om frihet. Jag vill nog inte påstå att landet är fritt. Japp de drar in en jävla massa pengar som leder till en jävla massa lidande i andra länder. Precis som jordens övriga respektlösa och penningsgalna världshandel.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-10-21 21:24:00
|
Giuseppe Tonetto |
Nej, det är väldigt fria. Diverse "positiva rättigheter" du åsyftar har inget med frihet att göra. Sen har även de "fattiga" i USA det ganska bra. Sen skall man betänka att det i procent är fler "fattiga" i t.ex. Sverige, och de har det nog inte så trevligt de heller. Alla har rätt till sjukvårdsförsäkring, även om man inte själv kan betala för det. Och i USA ger detta rätt till VÅRD inte som i Sverige, rätt till KÖPLATS.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-10-21 21:25:00
|
Giuseppe Tonetto |
Att de har de fattiga har det "relativt bra" menades då i åsyftan till övriga underutvecklade länder, inte i jämförelse med de mer lyckligt lottade.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-10-22 13:22:00
|
Jens |
ditt tillägg säger allt
|
|