Hon dansade och log

Inlägg #1: Postat: 2001-10-21 10:21:00
John Jensen
Precis, olika människor kan uppfatta samma situation så olika.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-26 10:41:00
L, del 1
Men John? Hur kan jag missuppfatta att en vilt främmande karl kommer fram till mig som är lyckligt kär och inte letar efter någon, jag är bara glad och _älskar_ att dansa och utan mitt medgivande grabbar tag i mitt bröst?! Det anser jag är mitt område! Mitt eget att dela ut tillstånd för tillträde till, inte upp till var och en att ta för sig av om de känner för det. forts. följer
Inlägg #3: Postat: 2001-10-26 10:41:00
L, del 2
Om inte min kropp är privat, vad är jag då - allmänt gods? Jag hajar att det du försöker säga är en grej och att det jag försöker säga är en annan, men faktum kvarstår - min kropp är min kropp och vill du eller någon annan röra vid mig för att jag dansar sexigt vilket är en bieffekt av att jag tycker det är roligt, inte för att locka till mig någon ska det endast ske efter mitt medgivande. Anser du att jag har fel?
Inlägg #4: Postat: 2001-10-29 11:43:00
Anna
Exakt - hur jävla dum får man vara om man tycker det är okej att gå fram och ta nån i häcken, på brösten eller var fan som helst bara för att personen i fråga dansar och är glad? Det är inte legitimt att tafsa på någon utan samtycke öht. Och det borde knappast vara en överraskning.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-30 00:41:00
John Jensen
Killar är killar. Har ni inte förstått att vi är vilda djur som måste tämjas. Varför tror ni skägggubbarna i Iran är så måna om att kvinnor ska ha slöjjor?

Skämt o sido, stå på dig. Visst har kvinnor rätt att behaga utan att röras när ni är ute. Tycker bara det är synd om de tjejer och oss killar som ingen tittar på. Varför skrivs det sällan om dem.
Inlägg #6: Postat: 2001-10-30 09:11:00
L, del 1
Reflektion:
Jag är inte där för att behaga dig eller någon annan, jag är där och jag dansar och ler för att jag tycker det är roligt, trevligt, frigörande att dansa och le. Det är väl just det som är problemet, de som tafsar kanske utgår ifrån sig själva och att deras egna självmedvetna rörelser är till för att locka och behaga ögat hos någon annan. forts följer
Inlägg #7: Postat: 2001-10-30 09:12:00
L, del 2
Ska det vara så svårt att förstå att VISSA MÄNNISKOR inte tänker så, de BARA TYCKER ATT DET ÄR ROLIGT ATT DANSA, OCH VILL GÖRA DET MED SINA VÄNNER, det är ingen parningsdans. Om det är synd om tjejer och killar som inte får någon uppmärksamhet tycker jag är en annan diskussion... Eller?
Inlägg #8: Postat: 2001-10-30 13:54:00
John Jensen
Du har så rätt!
Inlägg #9: Postat: 2001-10-31 17:23:00
Jörgen G
Problemet är väl att de flesta utgår från sig själv i alltför stor grad. De som är ute för att jaga har alltför lätt att tro att alla andra också är det. De som bara är ute och har kul tror att andra också är det. Den som har kul råkar växla ett ögonkast med en "jägare/inna" som misstar det för en flirt... Så, hur ska vi se skillnad på/separera "parningsdansarna" från de som bara vill dansa med sina vänner? Idéer, någon?
Inlägg #10: Postat: 2001-11-06 10:49:00
L
Tja, på förslag kan ju vara att _tala_ med en person innan du idkar fysisk kontakt med dem, det bör ge dig de signaler du behöver...?
Inlägg #11: Postat: 2001-11-06 17:03:00
Jörgen G
L, _tala_? Du menar skrika i örat, hoppas att hon/han hör något och svarar något som du KANSKE uppfattar i den höga musiken?
Inlägg #12: Postat: 2001-11-07 10:57:00
L
Fan, kör teckenspråk då? ;o
Men allvarligt, det borde väl vara
i bådas intresse att den beröring som förekommer är uppskattad
av båda involverade parter?
Bara för att någon kör en "parningsdans" behöver inte det betyda att det är fritt fram för vem som helst - kolla innan!
Inlägg #13: Postat: 2001-11-09 04:52:00
Mia
Fantastiskt, en ny ursäkt...

"Jo domaren, jag vet att jag borde ha bett om tillåtelse innan jag satte på henne. Men musiken var ju så hög att jag inte hade hört svaret!"
Inlägg #14: Postat: 2001-11-09 04:54:00
Mia
Ok, skämt å sido...
Det är inte ok att tafsa på främmande människor, killar eller tjejer. Punkt.
Utöver det finns det problem med krog-kommunikation och dyl. Men de problemen måste lösas för sig, kan aldrig vara en ursäkt för att ofreda någon.
Inlägg #15: Postat: 2001-11-12 13:20:00
L
Mia - word! :o
Laddar...