|
Inlägg #1: Postat: 2009-06-30 15:43:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Bra, utom ditt påstående om människan i " flera hundra tusden år. Vår version, Cro Magnon, har bara funnits i ca femtiotusen år.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-06-30 19:24:00
|
|
Utforskaren |
De första människorna är ett svårt begrepp att sätta en bestämd tidsålder på. Cro Magnon rasen blev till Homo Sapiens, kan så vara, men anta att det finns fler förgreningar som också är människor, t.ex Neandertalarna har man svårt att tro, att den rasen är totalt utdöd, undrar om inte i själva verket att många människosläkten är en korsning av Cro Magnon och Neandertalaren eller att fler kombinationer finns, det kunde ju vara så. Enkelt sett så vete tusan egentligen när den renodlade människan kom till, den kanske redan fanns för, låt oss säga för 300.000 år sedan.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-06-30 19:52:00
|
|
Janne B |
I de absolut mest otillgängliga delarna av Dalarna så ska man ha hittat en nästan utdöd ras kallad "Masarna"...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-07-01 16:01:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Utforskaren. Jag håller mig till etablerade faststlagna framforskade sanningar. Du?!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-07-01 18:09:00
|
|
Utforskaren |
Thomas L. Aabo det var inte någon kritik åt något håll med mitt inlägg, utan endast en fundering, utan vetenskapligt belägg som du helt riktigt påpekar. Men tänk om det kommer nya rön som ställer allt upp och ned
|
| |