|
Inlägg #1: Postat: 2009-06-24 17:04:00
|
|
steno |
Om du funderar på varför ingen kommenterar dina i övrigt välskrivna alster så tror jag att det är att du inte genom några exempel "bevisar" dina påståenden. Har du själv hängt med i utvecklingen.Du likställer "Facket med LO och socialdemokraterna. Tjänstemännen är avsevärt större än arbetarna och TCO, Ledarna och SACO är mycket större än LO. Några akademikerförbund tog initiativ till inkomstförsäkringar som ger 80 av lönen under arbetslöshet istället för det lönetak om 18700 som A-kassan utgår ifrån. Många andra förbund, tom LO-förbund har följt efter. Nu har vissa avtal om tjänstledighet med större ersättning än vad den minskade arbetstiden föranleder, träffats. Sedan har medlemmarnas attityder ändrats. De efterfrågar inte strejker och andra stridsåtgärder utan vill i stället ha information och förhandlingsstöd. Ett fackförbund blir aldrig bättre än vad deras medlemmar kräver eller ställer upp på.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-06-24 21:38:00
|
|
GunnarL |
Personligen gillar jag Lennart Karlssons artiklar - speciellt när han skriver med ett stort mått av ironi, vilket ju sker allt som oftast. Naturligtvis håller jag inte alltid med om åsikterna, men artiklarna är välskrivna och ibland ganska roliga. Fåtalet kommentarer tror jag beror på att han själv inte går in i svaromål eller över huvud taget deltar i någon debatt. Det blir som att slänga ut åsikter i luften och när någon fångar dem så sitter man själv tyst - inte bra! Om man inte motiverar eller åtminstone förklarar sina åsikter blir de ointressanta.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-06-24 21:42:00
|
|
Jannebru |
GunnarL / Du är mycket "tonsäkrare" än vad jag är vad gäller skillnaden på ironi och allvar.Om jag inte vet avsikten med en artikel så vet jag inte heller hur jag ska svara...
|
| |