Lars Leijonborg är också människa

Inlägg #1: Postat: 2009-06-16 07:35:00
Pia K
Ja du Janne! Jag är ju inte på långa vägar så duktig som du när det gäller politiker, men jag vet att Hedlund CP gillade fläskkorv, för det köpte han av min mamma, som hade affär i samma hus som han bodde. Han hade en väldigt rödhårig dotter och en jättegullig fru. Han tog över mammas affär och gjorde kontor av den för länge sen. :-
Inlägg #2: Postat: 2009-06-16 10:08:00
Jannebru
Gunnar Hedlund var något av ett lokalt geni som från enkla förhållanden läste sig till juris doktor - ffast en del skämtare skrev djurisk doktor. Förutom att vara partiledare så var han ju med om att bygga upp stora skogsföretag, Lantmannarörelsen mm. Det sas att han hade en portfölj för varje styrelseuppdrag. I riksdagen kallades han Rådom vilket väl är en by som Pia K känner till?
Inlägg #3: Postat: 2009-06-16 10:12:00
Jannebru
I Wikipedia kan man hitta en ytterst omfattande meritlista på Lars Leijonborg. Han framstår närmast som en biblisk "Den gode tjänaren" som åtar sig allt o sköter det mesta bra. Han har nog varit mer av förvaltare än förnyare. Men hans sista år har varit mest av förnyelse. Inte en sup eller sex skandal.Nu ska han hem och sköta barn och barnbarn säger han. Då har han sagt mkt om sig själv.
Laddar...