Inlägg #1: Postat: 2009-06-14 18:31:00
|
Sunny |
Plutte: I alla år har jag medan jag hållit mina dieter på te o ett kokt ägg om dagen lidit av vitaminbrist o annan näringsbrist.Jag har alltså varit undernärd ! o fet på samma
gång .Inget ovanligt enlig den läkare jag hade då.Skulle jag ha gett kroppen vad den behövt de där åren via mat hade jag aldrig kunnat ta mig upp på scenen ens. Jag fick komplettera med vitamintabletter o sånt.Jag vill inte verka oartig men du tycks inte veta så mycket varken om fetma eller näringslära?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-06-14 19:29:00
|
Janne B |
Tack Sunny föratt du beskriver denna komplicerade fråga. Visst kan man vara fet o ha näringsbrist. En del av min trötthet ligger i detta,så jag tar lite vitaminpiller etc för 65 plussare. Det räcker inte att man kan räkna plus och minus för att förstå sig på omsättningen i kroppen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-06-14 19:40:00
|
Sunny |
Ja det är komplicerat för mina sjukdomar är inte konvertibla.Psykiskt sjuk sedan barndomen drack jag mycket alkohol mot min panikångest innan den nya mediecinen kom o det är inrte kalorifritt.Min artos gör att jag inte ska slita på det lilla brosk som finns kvar:svampskog o hundpromenad finito.Knä o höfter kan opereras.Då kommer kärlkrampen in.Med 80 förtätning i ena huvudpulsådern o 50 i den andra blir jag genast en högriskpatient genom min konstanta syrebrist O panikångesten forsätter om nätterna men nu kan jag inte dricka sprit :Den Käre kan ju bli dålig.Så jag hör till de som både ärvt fel fetmagen o dövar ångesten med onyttigher på nätterna
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-06-14 19:57:00
|
Sunny |
Jag tar tag i det ibland o tar ett par fastedagar o nu i sommar är det inte så kallt utan jag ska simma mera.Så har jag Rullatorn Runner som ger mig friheten att ta mig fram till fots när jag tågluffar utan att belasta lederna för mycket.Jag hör till de lyckligt lottade.Synd att du inte bor I Stureby. Då kunde vi guppa i poolen tillsamms.Fast på sommaren brukar jag ju få sällskap av kvarteters alla ungar!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-06-14 21:17:00
|
Jannebru |
Guppa i polen med en rar gumma vore inte illa, omgiven av 25 ungar från kvarteren omkring. Folk skulle kunna sitta på Globens tak o titta på oss.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-06-15 00:23:00
|
Sunny |
Nja inte vid vackert väder så här års! Men folk kan stanna o stirra ibland när de går förbi på vintern o vi har snö o minusgrader o undra vad det är för en galen tant som simmar runt runt iklädd endast yllemössa!Blir det långtråkigt kan man göra som jag: ta ut sin musik! Där har jag tid att lyssna på den!Men om jag gympar så mycket jag orkar en timma eller helst mera så är det inte bara bra förvikten utan det mobiliserar kroppens endorfiner eller vad det är så att värken från artrosen lindras betydligt mera än av värktabletter.När jag beslöt att ha poolen öppen hela året för 5 år sedan kunde jag sluta med mina värktabletter helt o hållet.Förut fick jag äta värk o inflammationshämmande under vinterhalvåret.Jag har så mycket livsviktig medecin jag måste äta så att kunna plocka bort lite är bara det en vinst.
|
|