Inlägg #1: Postat: 2009-06-17 15:18:00
|
Thomas L. Aabo |
Modigt av dig att ta upp ett ämne som oftast leder till att man, i bästa fall, betraktas som kuf. Men man kan träffa på skogsalver ochså i en storstad som Malmö.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-06-18 11:32:00
|
Jannebru |
Jag tror att de flesta människor har haft upplevelser lite åt detta håll, då de inte vet om de kan lita på sina vanliga sinnen eller inte. Många har berättat för mig att då de kommit till helt nya trakter så har de känt igen sig - in i detalj. De har kört med bilen över ett backkrön och plötsligt är allt bekant, fast det inte borde vara detta.En del tycker det är kusligt, andra blir bara glada för det. / Vi ska nog ha respekt för udda upplevelser...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-06-18 12:13:00
|
Elvy |
Läs Jenny Cockells bok, Sökandet efter mina barn från ett tidigare liv.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-06-18 15:56:00
|
Thomas L. Aabo |
Och missa då inte att läsa Joan Grants böcker. Du förstår varför då du läser.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-06-19 00:06:00
|
Sunny |
En intessant artikel! Själv tror jag varken på Gud eller trollen:ingenting övernaturligt.Men frågan är ju :Vad är övernaturligt? Min gamle fosterfar född på 18 00 talethade klassat tanken på en man promenerande på månen var övernaturligt.En stenåldrsmänniska som sett oss i dag hade klassat nästan allting som övernaturligt.Hur kan man sända bilder av folk runt jorden på några sekunder? Själv är jag inte riktigt klar över hur jag kan sitta o prata med min dotter i en telefon när hon är på andra sidan av jordklotet.Jag accepterar att det funkar utan att förstå varför eller hur.Så vad är naturligt om 300 år av det vi kallar övernaturligt i dag?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-06-19 00:13:00
|
Sunny |
Själv har jag upplevt telepati ibland .Oftast med De käre men en gång med min fosterfar: den telepatin var så tydlig att jag korsade hela Europa med tåg för att komma hem lagom till hans 4 sista månader.Säkert finns en naturlig förklaring men i dag har vi den inte.Kanske tänkte han så intensivt på mig när han var ensam o kände döden nalkas? När jag ringde honom ljög han o sade att allt var bara bra men synen av honom sjuk fortsatte.Så har jag sett min döda dotter många gånger.Särskilt under de första åren.Men det beror på att något ämne i hjärnan aktiveas under exterm press så det är nog naturligt det med? Syner har människan alltid sett.Men de finns i ens egen hjärna.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-06-19 14:42:00
|
Elvy |
Thomas L Aabo/ Tack för tipset, jag kommer att läsa boken.
|
|