|
Inlägg #1: Postat: 2009-06-08 14:13:00
|
|
Janne B |
Även som nyskild vill man ju vara en snäll och trevlig person utan hämdbegär.Men det kom ett tillfälle då exfrun fick lida en del. Om jag varit en genomgod människa så hade jag snabbt kunnat rätta till missförståndet. Men jag har aldrig träffat en sådan person...ens i mina kläder!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-06-08 16:17:00
|
|
Janne B |
Jag har kollat med Eniros kartor, som berättar att aktuell sträcka var 60 mil. På återvägen blev det över 70 mil. Så därför tog det tid - men skön tid.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-06-08 19:21:00
|
|
GunnarL |
Trevlig berättelse Janne!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-06-08 20:24:00
|
|
Janne B |
Tack du GunnarL / Min avsikt var nog att bara skriva en trevlig berättelse. Nu har jag börjat skriva min Livsberättelse om min långa vandring från byns snyggaste karl till den tjockaste de flesta skådat. Nu gäller det att väga orden. Jag lever på många sätt ett bra liv - men det är verkligen ytterst obekvämt och farligt.Hur formulerar jag något sådant....jag försöker!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-06-09 01:06:00
|
|
Sunny |
Låter som om du fick en lyckad semester? Själv är jag husvagnveteran.Sammanlagt har jag bott flera år i en gammal SMV som maken målade knallgul vilket fick alla ungar på de brittiska öarna att skrika "lokk: An egg on whiles" titta:ett ägg på hjul! När barnen var små tog vi några år 3 månader sommarledigt o åkte runt i Europa o i Nordafrika med denne veteran.Den är ju svensk o inga delar finns att få så när vi reste genom Österrike en gång punkterade hjulet . Vi hittade til slut ett lager för små flygplan o satte på ett flygplansdäck som höll ner til södra Spanien.Då åkte vi faktiskt på fälgen de 40 mil som var kvar för att sedan sända efter ett däck från Sverige.Ungarna kändes nog husvagnen som en sommarstuga men mobil.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-06-09 09:25:00
|
|
Janne B |
Tack för kommentaren Sunny. Ja efteråt kändes det som en lyckad semester trots att uthyraren lurat mig en del, Jag har funderat på om jag hade fått en verkligt bra husvagn - hade det inte då blivit fler resor? Jag har aldrig drömt om att ha en husvagn stående på en plats året runt så som vissa vänner har det. De är ju liksom dubbelboende. Men jag hade kunnat tänka mig en liten lätt husvagn att dra runt en vecka i taget. Så har några anhöriga det.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-06-09 09:32:00
|
|
Janne B |
Då jag var 16 år gammal stod jag på Tånga Hed vid Vårgårda och sålde Campingvagnar på uppdrag av min arbetsgivare.Den var som vilken släpkärra som helst med en överbyggnad av korrugerad plåt. Baktill en mycket stor dörr som blev som ett tak då den lyftes upp.Golvet bestod av träfiberskivor som man hade madrasser på. Där låg man torrt och skönt hur det sen regnade. Men det var ju enda finessen och priset var nog knappt 2000 kr. Jag har sett en del holländska campingvagnar efter samma recept, men ganska få för det är ju inte mycket till standard.I dag kräver vi mer...
|
| |