Tacka vet jag pluggskolan

Inlägg #1: Postat: 2009-05-29 23:34:00
UNDRANDE
Varför tar då rika människor sej själva oftare ur daga än vad fattiga människor gör?
Inlägg #2: Postat: 2009-05-29 23:59:00
GunnarL
1/ Girigheten har blivit så dominerande att den t.o.m. överträffar överlevnadsinstinkten! I regel drabbar det enbart moderater men kan ibland flytta över även till centerpartister! När den stora börsbubblan sprack på Wall Street 1929 kastade sig folk ut från femte våningen och begick således självmord. Samma sak hände faktiskt i Stockholm när börsen dippade 1987 - en del människor samtliga moderater slängde sig ut från fönstren och begick självmord! Jag var på den tiden god vän med finanschefen på Programmator som vid tillfället var ett mycket framgångsrikt företag. Han jobbade på heltid med finansiella placeringar och skakade på huvudet och sa: "Det gäller ju trots allt bara pengar - detta måste vara moderater" - eller åtminstone något i den stilen jag kan ju minnas fel.
Inlägg #3: Postat: 2009-05-30 00:10:00
Sunny
Gunnar:Girighet är en av världens farligaste o otäckaste sjukdom!!!!
Inlägg #4: Postat: 2009-05-30 10:17:00
Leif-Arne
#1 Jag betvivlar att det finns någon sådan statistik, däremot så finns det en undersökning som påvisar att korta män är mer självmordsbenägna än långa män.Länk: ki.se Skensamband i båda fallen. I vilket fall, lycka går inte att köpa för pengar, sant, men brist på pengar kan leda till olycka. Risken för skiljsmässa ökar i de fall man lever under trånga ekonomiska omstänigheter, skiljsmässa kan leda till ännu sämre ekonomi och än mer olycka. "Jag gråter hellre i en Jaguar än i en Volkswagen", sade Francoise Sagan, som nog inte var så lycklig, egentligen.
Inlägg #5: Postat: 2009-05-30 11:43:00
Lars Nilsson
Det är förbluffande hur myten om att rika är olyckligare än fattiga kan leva kvar och frodas. Att fattiga får "tröst" i eländet av myten är inte särskilt konstigt men den får också näring av snorrika som vill bevisa hur jobbigt det är att skaffa sig rikedom. En typisk vinn-vinn situation.
Inlägg #6: Postat: 2009-05-30 11:45:00
Lars Nilsson
Och många köper hela upplägget med hull och hår.
Inlägg #7: Postat: 2009-05-30 16:31:00
CMO
2 & 3/Här verkar det dock vara självgodheten som brett ut sig mest.
Inlägg #8: Postat: 2009-05-31 00:13:00
GunnarL
7/ CMO har förmodligen i sitt svenska liv varit en girig moderat - i dag är han förmodligen en girig republikan! Jag själv och Sunny tar avstånd från girigheten, vilket CMO betraktar som självgodhet. En underlig inställning - men å andra sidan har CMO många egendomliga uppfattningar så man blir ju inte förvånad.
Inlägg #9: Postat: 2009-05-31 00:26:00
CMO
#8 Nja, jag skulle nog snarare mått väl av lite mer girighet i mina svenska och amerikanska liv. Jag tenderar snarare att vara alltför generös och slösaktig för mitt eget bästa. Det är bara om girigheten tar överhanden som den är skadlig precis som med självgodheten.
Inlägg #10: Postat: 2009-05-31 00:33:00
GunnarL
9/ Då, CMO, är vi för en gång skull fullständigt överens! Personligen är jag varken girig eller självgod fast enbart det jag skriver kan tyda på självgodhet - men jag är faktiskt ganska självkritisk, men samtidigt ganska belåten med mig själv, och vad fan skall man göra? Hata sig själv för att slippa självgodhetsstämpeln? Det här börjar bli krångligt. Men ha det bra CMO - I Sverige är klockan halv ett och nu intar jag ryggläge.
Laddar...