Inlägg #21: Postat: 2009-05-31 20:56:00
|
Leif-Arne |
Du tar då i Nilsson, om nu skillnaden mellan vänster och höger ligger i någon några procentenheter mindre eller större skatteuttag, är väl inte det ideologiska avståndet så fyttirackarns stort ändå. Då undantar jag Ohly för honom tar väl bara Marita Ulvskog på allvar.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2009-05-31 22:04:00
|
Lars Nilsson |
#21. Detta är ett forum för att ta iii!
|
|
Inlägg #23: Postat: 2009-05-31 22:20:00
|
GunnarL |
Lars Nilsson skriver så mycket skit att jag faktiskt skrev ut kommentarerna och gick ut och gödslade mina tomater med papperet. Och se! Tomaterna växte en decimeter på en kvart och i morgon förväntar jag mig att de står i blom. Bättre gödning har jag aldrig sett! Det är kraft i den skiten - fast skit är ju ändå alltid skit. Om Nilsson tar iii lite till så kan han förvandla min trädgård till Edens lustgård - frågan är bara var jag skall hitta ormdjäveln. Eva klarar jag själv, även om jag måste erkänna att hon börjar bli lite sliten detta sagt i tysthet, eftersom det trots allt är Mors dag.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2009-05-31 22:51:00
|
Lars Nilsson |
#23. Ja, att mina texter ger kraft och hopp, det visste jag naturligtvis redan, men att det även räckte till Dina tomater, som lever på skuggsidan av ett småländskt stenröse, förvånar tom mig. Men jag har å andra sidan ingen anledning att betvivla Din uppriktiga glädje och förtjusning.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2009-06-01 15:02:00
|
Kent Kisse |
Lars, att folk i gemen inte får det bättre utan sämre genom att skatterna sänks och välfärden trasas sönder som väl aldrig förr förstår ju ett barn. Detta är ju också vad som sker. Det värsta är inte det fåtal som av ren egoism röstar på Alliansen för att de de facto tjänar på dess politik och ger blanka fan i andra; det värsta är den stora skock som Reinfeldt i smyg föraktar och som bräkande hyllar hans politik samtidigt som de förlorar på den.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2009-06-01 15:04:00
|
Kent Kisse |
Ja, Gunnar, säga vad man vill om den gode Lars, men problem med förstoppning har han inte - möjligtvis diarré.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2009-06-01 21:37:00
|
Lars Nilsson |
#25. Tycker man har hört det där Du säger om "att folk i gemen inte får det bättre utan sämre genom att skatterna sänks". Följer därav att folk "i gemen" får det bättre om man höjer skatterna? Upp till vadå? Kanske en marginalskatt 85 procent för vissa som tom Feldt på sin tid tyckte var "perverst" eller vadå?
|
|
Inlägg #28: Postat: 2009-06-01 21:41:00
|
Lars Nilsson |
Hur som helst måste det naturligtvis sticka i ögonen på många att låginkomsttagare fått flera tusen mer i plånboken genom Alliansens skattepolitik. Vad kommer dom och göra för pengarna? Spela på V75? Och allt utan Wanjas och Monas godkännande. Kan det då annat gå än åt helvete?
|
|
Inlägg #29: Postat: 2009-06-01 21:56:00
|
Lars Nilsson |
I månaden dessutom. Klart att undergången är nära. När det dessutom finns så många trevliga bidrag som behöver höjas.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2009-06-01 22:04:00
|
The Diplomat |
#28 "fått flera tusen mer i plånboken" ??? Vilken verklighet lever du i Herr Nilsson??? Jag är förvisso ingen låginkomst tagare men den kraftigt minskade fastighets och inkomstskatten har inte gjort att jag spenderar mer pengar på konsumtion. Jag sparar och amorterar. Det är jag långt ifrån ensam om, om nu inte skattesänkningar betalar sig genom ökad konsumtion, fler arbetstillfällen osv osv drabbar detta staten vilket medför nedskärningar i den offentliga sektorn och fler blir arbetslösa, servicen blir sämre..det blir en ond spiral.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2009-06-01 22:11:00
|
The Diplomat |
Hur många miljarder i subventioner och bidrag från Staten har inte rika ägarfamiljer fått i Sverige de senaste 20 åren ??
|
|
Inlägg #32: Postat: 2009-06-01 22:19:00
|
The Diplomat |
Intressant också att Botkyrka kommun med de fattigaste invånarna i Stockholmsområdet har betydligt högre kommunalskatt än tex Täby, de rika som SKALL betala högre skatt bor i lågskattekommuner.
|
|
Inlägg #33: Postat: 2009-06-01 22:20:00
|
Lars Nilsson |
#30. Ja, kan bara beklaga att Du fått mer pengar i plånboken som Du valt att spara och amortera istället för konsumera. Är det inte för djävligt så säg? Och Du hade förstås inget val heller? Klart man måste förbanna en sådan regering. Kan man inte instifta en lag som säger att man måste omedelbart - folkhushållets tjänst- konsumera alla skattesänkningar på stört? Gärna på något miljömässigt och fint.
|
|
Inlägg #34: Postat: 2009-06-01 22:31:00
|
The Diplomat |
#30 Trams Herr Nilsson, du ser inte konsekvenserna.
|
|
Inlägg #35: Postat: 2009-06-01 22:31:00
|
Lars Nilsson |
#32. Orättvisorna i samhället bör naturligtvis utjämnas via klokskapen i skattehöjningar av Sahlin och Ohly har jag förstått. Är dessutom lika kommunalskatt i alla kommuner det ultimata och får man då man då folk i Botkyrka att vallfärda till Täby?
|
|
Inlägg #36: Postat: 2009-06-01 22:36:00
|
Lars Nilsson |
Har för övrigt läst en usel artikel av den som skrivit denna på Newsmill där hon öser skit över folkpartiledaren som haft mage att säga att invandrartjejer nog också skall har rätt att kunna bada och ha gympa i skolan.
|
|