|
Inlägg #1: Postat: 2009-05-25 10:44:00
|
|
Sture Lundh |
Tyvärr är det nya Sverige mer eller mindre en brottsplats som inte går att jämföra med förr i världen. Vårt kära land består fortfarande av något sånär hederligt folk som det fortfarande finns gott om, men det finns något annat också? Som vi svenskar inte ligger bakom och inte ser med blida ögon som ger helhetsbilden av just en brottsplats.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-05-25 11:35:00
|
|
Leif-Arne |
Beklagar Janne. Idag är det så att de bilar som stjäls antigen är äldre bilar, desvärre är äldre SAABar populära bland blittjuvar som antigen vill köra runt en stund eller behöver en bil till bankrån och liknande, då nästan bara SAAB 9000 turbo. Beklagar än en gång, hoppas det går att ordna ett nytt tändningslås.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-05-25 11:55:00
|
|
Janne B |
Mina bilfixare ska försöka borra bort tändningslåset som är hopkopplat med automatlådan. Det är inte lätt -för det ska ju vara svårt. De ska försöka operera Saab 88 under veckan. // Just nu får jag bara 500 kr på skroten. Men frakta dit den med smärta kostar minst 2000 kr. OSV
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-05-25 12:11:00
|
|
Leif-Arne |
Jo detta med tändingslås. Förra veckan skulle jag köra min hustru till tågen, nätt med tid som vanligt, när jag drog fram min nyckel ur fickan var den halv. Jag hade varit och tankat precis innan och nyckel hade gått av inne i låset. En duktig mekaniker lyckades få ur stumpen ur låset till slut genom att stryka superlim på den andra biten. Tack vare vänlig granne så hann hustrun med tåget.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-05-25 14:29:00
|
|
Kent Kisse |
Janne, kan inte Sture dra dig på din matkärra?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-05-25 14:38:00
|
|
Janne B |
DET kan han säkert han lär vara bra på att be-dra med olika namn. Hans riktiga namn borde limmas fast med superlim. ;-
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-05-25 14:40:00
|
|
Kent Kisse |
Då gäller det att limma fast namnet på rätt person!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-05-25 15:03:00
|
|
Sture Lundh |
Kent Kisse att min kompis Arne hoppar in ibland misstänker jag och skriver något stycke. Jag kan hålla med dig till en viss gräns att Arne kan verka exstrem men jag kan försäkra dig om att det finns inte något elakt bakom hans åsikter, snarare tvärtom om man vill förstå vad han egentligen menar, som kan vara svårt för en oinvigd, vi kan hålla oss till att hans jargång att skriva är kryptisk som jag också påpekat för honom.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-05-25 22:17:00
|
|
Kent Kisse |
Det där kan jag ju inte ens hålla med mig själv om.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-05-27 22:39:00
|
|
Sunny |
Janne: Jag blir alltid mera uppprörd av brott som begås emot svaga o försvarslösa.Det kan gälla barnmisshandel eller åldrigsrån o det kan gälla en myndighets översitteri gentemot en socialt svag grupp.Typ hemlösa o missbrukare.
Fast egentligen är ju stöld uselt vem den än drabbar. Jag tycker att vårt "skattefrälse" läs politiker o bankcheferi dag är de största tjuvarna o deras girighet verkar gränslös
|
| |