| Inlägg #1: Postat: 2009-05-18 12:04:00 | |
|
Pia K |
En mycket intressant artikel. Som jag ser det styr media utbudet vi får i tv. Jag var i sydamerika för ett tag sen och förvånades över hur många program de har där som vi har här i Sverige tex. Var kommer de programideérna ifrån i de här underhållningsprogrammen, jo, förslagsvis Tyskland och USA.
Det är omöjligt för en vanlig människa att granska tjänstemänne i varje bafattning. Därför accepterar vi de program som bjuds, som behandlar nöjen och använsds att koppla av efter en lång dag. Jag tror att de flesta människor är kompetenta att se om de gillar programmen eller ej. De flesta tittar inte på skit. |
| Inlägg #2: Postat: 2009-05-18 12:17:00 | |
|
Pia K |
Självklart understödjer man krigsindustrin indirekt, om man konsumerar det som bjuds. Men eftersom inget annat nått till folks hjärtan över hela jorden än kommersialismen, så finns det inget annat att bjuda på, än det som blir. Personligen anser jag att varje land ska sköta sina affärer, men däremot begära hjälp i hemlandet, om så behövs. Problemet är att vi har inga ledare som kan inge hopp. Ingen Nelson Mandela eller Olof Palme, som vågar blanda sig med vanligt folk och kämpa för det rätta och det sanna.
Men inte ens de ledarna får ha sitt rykte och historia ifred. |
| Inlägg #3: Postat: 2009-05-18 12:24:00 | |
|
Sture Lundh |
Pia, varför reagerar du på sådant som vi alla vill ha som är själva ändamålet i en globaliserad värd. Vi skall ha samma åsikter se likadana ut och till höra en och samma ras vi skall inte ha några gränser för någonting. Idealet vore om vi alla blev robotar utan känslor och könsdrift så makteliten kan förverkliga det som de är ute efter, att göra mänskligheten enkelriktad.
|
| Inlägg #4: Postat: 2009-05-18 13:31:00 | |
|
Pia K |
En globaliserad värld? Som jag sa, tycker jag det är för stort att överblicka. Jag tror på mindre enheter.
Kommer inte heller att falla in i robotomismen eller bli likformig på något sätt. Vi är ju alla unika, som du vet. Men vad tycker du själv vi har för sammanhållande kraft i vårt land? Inte är det uttalad respekt för människan i alla fall. Men Sverige tar i alla fall emot över 70 asylsökande, mest i världen, så någon godhet måste det finnas i befattningshavarna. Sverige i tiden gör sitt bästa för att bli globaliserat. Det är ungefär som man är tvungen att fjäska med, av bara farten! Sen vill jag säga, att det finns många betydligt mer kunniga här på sourze än jag. Jag försökte bara uttrycka mig ur den lilla människans perspektiv. Jag är ingen diplomat. |
| Inlägg #5: Postat: 2009-05-18 14:28:00 | |
|
Sture Lundh |
Pia "Men Sverige tar i alla fall emot över 70 asylsökande, mest i världen, så någon godhet måste det finnas i befattningshavarna" som är av ondo för urbefolkningen borde du har tillagt och då faller denna godhet pladask som du hävdar. Vad är det för fel att vi levt efter ett koncept som vi gjort tusentals år tidigare som till slut gav oss välfärd under en kort tidsperiod på ca 15 år, som massinvandringen till slut satte stopp för. Den här utvecklingen får vi leva med tillsvidare då det kanske kommer nya generationer som sätter stopp på vårt multikultiland och kräver en återgång till ett civiliserat samhälle. Det här är ju politikernas sak att rätta till om nu intresset finns hos dem för en återgång till ett normalsamhälle vi känner igen. Att de skulle ha det intresset ställer jag mig mycket tveksam till, den som lever får se vad framtiden har i sitt sköte.
|
| Inlägg #6: Postat: 2009-05-18 16:25:00 | |
|
Pia K |
Precis! Den som lever får se!
Jag har aldrig fattat mig på att ska dela med oss, vilket är väldigt behjärtansvärt naturligtvis och väldigt mänskligt och fint, men man borde ta forskarnas resultat till hjälp, när det gäller att trampa över en inhemsk befolknings intressen. Det borde man tänka på i Irak och Afganistan tex. För min egen del bryr jag mig inte så mycket. Jag ser alla människor som lika och bor i ett mångkulturellt område sen många många år. Politiker kör över , eller politiker fattar bra beslut, men det är de som ska iscensätta besluten, som agerar efter eget huvud. Exempel>hemtjänsten och allt sjafs där. |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.