En kultur av tystnad

Inlägg #1: Postat: 2009-05-21 20:39:00
Kent Kisse
En sådan här artikel bör bemötas med största...möjiga...tystnad.
Inlägg #2: Postat: 2009-05-21 21:19:00
GunnarL
1/ Instämmer definitivt Kent!
Inlägg #3: Postat: 2009-05-22 03:03:00
Kent Kisse
Ja, annars får vi se på taliban, Gunnar.
Inlägg #4: Postat: 2009-05-22 04:59:00
Sture Lundh
SANNINGEN TIGS IHJÄL och friden infinner sig med tystnad. I min frånvaro näms min signatur med en viss respekt trots allt, som kanske hänger samman med saknaden efter min person som livade upp forumet enligt många röster. En stående fråga för flertalet, vem är ArHo? Mannen som söker sanningen och får aldrig uppleva den fullt ut varken på Sourze eller ute i samhället. Är vi svenskar rädda för sanningen eller följer vi bara etablissemangets rekommendationer för att vi inte skall råka illa ut. Detta etablissemang som satt munkavle på oss, så att bara ytterst få av oss vågar skriva en del sanningar därom, trots att han/hon riskerar att bli nedsablad av dem som tror sig veta bättre. forts.
Inlägg #5: Postat: 2009-05-22 05:00:00
Sture Lundh
forts. Att det finns fega typer som skriver på Sourze är inte på något sätt nytt, men det märkliga är att de blir högt hållna av vi andra. Var i ligger det fega? jo att aldrig våga gå emot etablissemangets åsikter utan snarare stryker dem medhårs. De som har nått en mogen ålder och har massor av livserfarenhet borde någon gång uppdaga att det inte står rätt till med vårt land med vad som händer, de ställer sig på förgörarnas sida och det sker genom att hålla styft på ett riksdagsparti i alla väder och delar deras åsikter. Självklart är jag en obehaglig typ för många som det finns en stor poäng med, som bekräftar det jag nu har omtalat och ger mig på det sättet ett erkännande och då kan man ta de smällar som kommer genom att jag sätter upp en sköld som är dekorerad med sanningens ord, som gör att jag är att räkna med. Må så gott mina vänner och ovänner och ha ett underbart liv.
Inlägg #6: Postat: 2009-05-22 05:10:00
Sture Lundh
Efter att ha samtalat med Arne min kamrat i alla väder, så ville han att jag skulle skicka in detta stycke. ArHo är den signatur som han gick under när han var aktiv på Sourze så alla vet vem det gäller. Arne är nog ordentligt missförstådd har jag förstått, om ni kände honom privat i verkliga livet skulle belackarna få en annat ljud i skällan. Nu får väl jag på skallen för det här, för att jag har stått honom bi?
Inlägg #7: Postat: 2009-05-24 01:27:00
Kent Kisse
Sture skrev något knäppt, och det blev knäpptyst.
Inlägg #8: Postat: 2009-05-25 00:38:00
Kent Kisse
Tystnaden är tryckande.
Inlägg #9: Postat: 2009-05-25 14:05:00
Sture Lundh
Det här är att roa sig när tystnaden infunnit sig på forumet emedan man väntar att någon kommer med ett inlägg, inte minst för dig Kent Kisse som vet att ha roligt. Matematik kan vara kul att syssla med, ta det här talet 12345679 och multiplicera det med nio så får ni bevis på något som är kul med matematik. Ta samma tal och multiplicera det med arton så blir det dubbelt så kul och vill ni ha ännu roligare multiplicera talet 27 och vidare med 45,54,63 o.s.v så har ni fått tiden att gå och kan svara på något inlägg som poppat upp.
Inlägg #10: Postat: 2009-05-25 14:27:00
Kent Kisse
Det där var ju riktigt kul, Sture!
Laddar...