|
Inlägg #1: Postat: 2009-04-30 23:04:00
|
|
Sunny |
Tack Gunnar! Alla mäniskor kan inte tycka om hundar men vara fantastiska människor ändå.Alla tycker inte om barn heller för den delen:min make 2 ville aldrig ha någraMen jag känner din omtanke med dina rader o det är det enda viktiga! Ja det är en epok som gick i graven för han var min siste S:t Bernhardshund.Jag kan ännu inte se huset här utan en eller två sådana men de är för starka för mig numera.Jag kan inte gå ut med dem utan att ramla hela tiden.Jag får nöja mig med den lille 40 kgbasseten du ser på bilden:han har en fördel o det är att han får plats i min säng.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-04-30 23:11:00
|
|
GunnarL |
1/ Sunny, min vän. Med tilltagande ålder fastnar Du snart för en tax. Det är små fina hundar - fast tjuriga. Själv är jag däremot oerhört förtjust i barn och oftast de i mig också. I morgon skall jag hälsa på mitt tvååriga barnbarn. Tyvärr det enda så här långt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-04-30 23:24:00
|
|
Sunny |
*Fnissar* Taxar var de som var mina vänner i barndommen:De hette Kicki o Max o jag är skyldig dem en hel del.De var små nog för att jag skulle få gå ut med dem.På det viset växte jag inte upp helt ensam.Basseten har taxens alla negativa drag:tjurigt envis,totalt egensinning osv.De är bara lite tåligare när det gäller 6 barnbarns dragande i öron o svans.De är kompakta som en liten grävling.O det där med barnbarn är verkligen en hit:man kan skämma bort dem därför att man slipper fostra dem!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-04-30 23:25:00
|
|
Sunny |
Men jag har en syster som har en sådan där liten toyhund på 3 kilo!!!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-04-30 23:34:00
|
|
Leif-Arne |
Taxar är en slags dobberman med korta ben, en egenskap som väl behövs i gryt. Själv har jag en liten lurvig hund 10kg, sådana gillar jag. Från pappan som är Shi Tzu kommer förmågan att hålla onda andra borta, en högst nyttig egenskap med andra ord.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-04-30 23:36:00
|
|
Leif-Arne |
Däremot saknar min hund sin kullsysters förmåga att nosa upp tryffel Ölands enda, inte kantareller engång lyckas han leta fram.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-05-01 21:39:00
|
|
Sunny |
Leif Arne: Att taxar har stort ego vet jag.De brukar försöka anfalla stora hundar helt oförskräckt.Din 10 kg hund kanske vore lagom för mig men jag hoppas ju att min basset ska hänga med lite till.Den har enorm nos o borde kunna hitta kantareller men är helt ointresserad av att lära sig.En tryffelhund: det vore något det.
|
| |