Man blir så ensam som man själv gör sig

Inlägg #1: Postat: 2009-04-24 00:37:00
snälla mannen
Jag skulle aldrig vilja dela min kvinna med någon annan man.inte en chans!Sånt går fetbort för mej!!!
Inlägg #2: Postat: 2009-04-24 19:08:00
Sunny
1 Nej man kan inte dela på en människa.En unken kvinnosyn blir väldigt tydlig när man pratar om människor att dela som döda ting .Man kan dela på ägodelar såsom bilar etc.men jag är en människa som ingen äger o således är det bara löjligt när man talar omm delning.
Min far hade 10 barn:hade jag således en tiondel pappa?
Inlägg #3: Postat: 2009-04-24 20:58:00
Pia K
Nej, och man äger dessutom ingen människa och kan inte kalla den "min" hur mycket man än skulle vilja.
Kvinnan är ingen ägodel och absolut ingen omyndig person, som inte kan fatta sina egna beslut om sitt eget liv.Kärleken lever bäst när man inte begär den eller tar den för given.
Inlägg #4: Postat: 2009-04-24 21:03:00
Starka tjejen
Precis.Vi säger min karl, men inte mitt fruntimmer. Det är ändå ganska bra att vara kvinna i Sverige.
Inlägg #5: Postat: 2009-04-24 22:06:00
Pia K
Ja, det är det säkert, om man jämför med många andra kulturer.
Det mest naturliga är ju att vi alla är människor och att hela jorden är vårt fosterland.
Inlägg #6: Postat: 2009-04-24 23:45:00
Sunny
Pia o Starka tjejen: man kan inte äga någon annan :Inte ens sina barn utan man har dem till låns.Man ska heller inte ta någonting för givet:Vi vet ingenting om morgondagen.En bra regel är att aldrig somna osams. Det funkar mellan vuxna men inte under tonårrstiden av den enkla anlednigenan att de då är i revoltstadiet:
Inlägg #7: Postat: 2009-05-04 12:17:00
rebellrobert
Va jag vet så heter mitt fosterland Sverige och inte världen.Sen brukar jag alltid kalla den kvinna jag är tillsammans med för min kvinna eftersom vi har bestämt oss för att vara tillsammans å då ere vi och ingen annan.Och jag skulle heller aldrig kunna dela min kvinna med en annan man.Otrohet och dubbelmackor går fet bort för mej,har alltid gjort och kommer alltid att göra!!!!
Laddar...