Släpp Annika Östberg helt fri!

Inlägg #1: Postat: 2009-04-09 17:17:00
Bitel E A B
För många av sina medfångar har hon varit som en storasyster, och hon har arbetat med fängelsehundar.
Inlägg #2: Postat: 2009-04-09 17:42:00
GunnarL
1/ Ja, det förklarar saken! Att ha varit storasyster åt en massa kriminella fruntimmer och dessutom ha arbetat med hundar motiverar naturligtvis att man i massmedia behandlas som en hjältinna och en fantastisk människa! Tack för att Du upplyste mig!
Inlägg #3: Postat: 2009-04-09 18:07:00
GunnarL
f/ Å andra sidan känner jag flera människor som arbetar inom vårdsektorn som utgjort ett ovärderligt stöd för sjuka och döende människor. Jag känner ett otal människor som varje dag släpar sig upp ur sängen och går till ett hårt och krävande arbete utan att tjäna ihop till så mycket mer än brödfödan. Jag känner en mängd plikttrogna, strävsamma och ärliga människor som ser hur eliten göder sig själva på deras bekostnad, samtidigt som de själva mister sina arbeten. Men dessa människor får aldrig ens en notis i media! När det däremot förflyttas en kriminell åtminstone f.d. 55-årig kärring från USA till Sverige så faller hela den massmediala apparaten i extas! I sanning mycket underligt!
Inlägg #4: Postat: 2009-04-09 20:10:00
Starka tjejen
Annicka Östberg är en hjältinna för oss yngre tjejer, och man blir tydligen kändis på kuppen. Kanske dags att skaffa pistol och skjuta ner lite grisar ? :-
Inlägg #5: Postat: 2009-04-10 06:51:00
Janne B
Annika har blivit utsatt för positiv särbehandling av oss svenskar medan Dawid Isak har utsatts för negativ särbehandling. Orsaken är glasklar - Hon har enligt våra normer utseendet för sig och har då o då haft möjlighet att tala för sig - bl a i rättegångar.Dawid talar inte från sin mörka håla./ Vi tycker oss känna Annika - men inte Dawid.
Inlägg #6: Postat: 2009-04-10 09:39:00
Janne B
Just nu skäms jag lite för att jag inte för länge sedan läst WIKIPEDIAS utmärkta sammanfattning av Annikas livshistora.Jag tror att detta är mycket nära sanningen på gott och ont. Intressantast är att Annika säger sig ha varit heroinpåerkad under polismordet men av detta kunde inte polis/domstol se ett spår.Hon beskriver sig alltid som en passib föleslagare till diverse herrar. Medan andra beskriver henne som ledare och driftig. Läs Wikipedia och tala om vad du tycker.
Inlägg #7: Postat: 2009-04-10 13:52:00
Starka tjejen
Janne B: Den där Dawitt Isaak har knappast något stöd hos svenska folket, utan det är bara journalister som gör stålar på hans fångenskap. Annat är det med A Östberg, som faktiskt är offer för en brutal karl som egentligen begick morden. Annicka är oskyldigt dömd, har jag läst i flera tidningar.
Inlägg #8: Postat: 2009-04-10 14:08:00
Janne B
ANNIKA ÄR SANNNERLIGEN INTE OSKYLDIGT DÖMD. Hon hade fått hårda straff även i Sverige för det hon gjort i flera omgångar.Vad diskussionen egentligen gäller nu är längden på straffet som helhet och den kommande svenska delen av straffutmätningen.
Inlägg #9: Postat: 2009-04-10 15:00:00
Starka tjejen
Jag tror att hon blir satt på fri fot snart. Det är väldigt ovanligt med 28 års fängelse i Sverige, så hon lär nog dyka upp på kändispartyn och i TV-soffor.
Inlägg #10: Postat: 2009-04-10 15:39:00
Janne B
NEJ det tror jag inte. Eller har du sett den ibland fria Svartenbrandt i TVsofforna på senare år. Man har slutat att förhärliga honom. Gangsterdrottningen kommer nog bara att synas i små udda kanaler...
Inlägg #11: Postat: 2009-04-10 16:40:00
Starka tjejen
Svartenbrandt,ja. Sicken oförbätterlig karl han är. Men han var i TV-sofforna när det begav sig, och jag trot nog att många småpojkar såg upp till honom. Detsamma gäller flickfavoriten Clark Olofsson.
Inlägg #12: Postat: 2009-04-10 17:02:00
Bitel E A B
Jag hoppas att nästa media-intervju med Annika Östberg görs om ett par år och att den görs på hemlig ort där hon är omgiven med många blivande polishundar och att hon stannar där under resten av sitt liv.
Inlägg #13: Postat: 2009-04-10 21:35:00
GunnarL
12/ Nu har vi i alla fall fått notan för kvinnans hitresa. 650.000 kronor kostade det att få hit henne från USA. "Vi slösar inte med skattemedel", säger kriminalvårdschefen. Summan motsvarar ungefär två årsarbetare inom vårdsektorn eller inom skolan. Jag undrar om de som nu friställs håller med om att det är väl använda pengar?
Laddar...