Jag ska fira trippelbröllop i vår!

Inlägg #1: Postat: 2009-04-08 23:14:00
Sunny
Tack Tomas! Hade de vuxna barnen inte ständigt bråkat om allting o i synnerhet om vad de ska göra med kollketivhuset hade vi inte behövt gifta om oss men nu måste vi få sitta i "orubbat bo" Sonens kärlek för snabba klipp o hans firma i byggbranchen gjorde att dottern som bor med make o 3 barn i en egen lägenhet i samma stora hus och vill bo kvar inte kunde sova tryggt om nätterna.Ni vet ju alla hur hysteriskt höga priserna på centrala fastigheter har varit o fortfarande är I Stockholm. Ändå finns ju ingen substans bakom: vill man bo i stitt hem så är de där millionerna bara papperspengar.
Som det nu är så blev det liksom en manifestation på att vi 3 som hört i hop så länge fortfarande är livskamrater o att bara döden kan skilja oss åt.O en sådan där kul tårta tror jag vi ska skaffa oss när vi firar detta.Det blir i maj för då har vi båda jubileumen.O bägge gubbarna fyller år.
Inlägg #2: Postat: 2009-04-09 13:36:00
Thomas L. Aabo
Jag skrev en, publicerad, insändare i Sydsvenskan 93, som förordade polygami. Fast då inte bara en man med fler hustrur utan även åt andra hållet.
Som det nu är så skapar monogamin et oerhört lidande för många.
Inlägg #3: Postat: 2009-04-09 23:36:00
Sunny
Jag tycker att vem jag väljer att dela livet med är min ensak.Kön,ras ålder,antal.Det angår bra vi inblandade.Vi bör kunna registerra oss så att även vi kan få sitta kvar i våra hem tills vi är borta om någon har barn.Vårt bröllopsvittne Calle sade en sak: jag är för den kärnfria familjen! Alltså inte en liten strikt avgränad utan en utvidgad familj som vi har när vi bor med flera.Eller firar högtider med våra ex som vi har barn ihop med. Sverige har visst flest ensamhushåll i världen? Förr höll familjerna i hop mera.Det kunde vara på gott men oxå på ont. En ung svärdotter fick det inte alltid så lätt på den nya gården o gamla förälrar som satt på så kallade undantag blev inte heller alltid så väl behandlade.
Laddar...