|
Inlägg #1: Postat: 2009-03-02 14:54:00
|
|
ArHo |
Vi lever i en värld där överhögheten har satt ut sina riktkäppar vad vi får tycka och tänka och resten tabubeläggs. Så artikeln ger ett bevis på denna tes, som dessutom är bra skriven.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-03-02 14:58:00
|
|
ArHo |
Din artikel avspeglar på sätt och vis detta forum, genom att man blandar ihop olika begrepp, så att man ibland undrar hur det står till med somliga.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-03-02 20:00:00
|
|
Per W |
#2 Det där var din bästa, mest träffsäkra kommentar hittills, ArHo :-D
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-03-02 20:06:00
|
|
Diplomaten |
"Mitt under ett möte lämnar jag min kropp och dyker upp på en annan plats där en observatör ser mig som ett spöke hängandes i luften." Satt du i möte med chefen och förhandlade om lönen ? Det kanske var ett lönelyft du fick?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-03-02 20:14:00
|
|
ArHo |
#3 Per W, faktiskt är det så, även om din kommentar var ironisk. Ett fel vi alla gör oss skylldiga till, är att vi hoppar in med kommentarer på fel plats och fel ämne. Det finns många kommentarer som man kan betäckna som "goddag yxskaft" som framför allt två personer gjort till en sport.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-03-02 20:26:00
|
|
ArHo |
Diplomaten, du skulle gå in på youtube och leta videos med spöken. skriv bara, Spöken eller Gunnar sak samma
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-03-02 20:34:00
|
|
Diplomaten |
#7 psst, en hemlis... det finns bara hjärnspöken...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-03-03 12:49:00
|
|
Bongo Bongo |
Parapsykologi är vetenskap??? Vilket skitsnack. Men Youtube-klippet är ju underhållande på sitt sätt, men jag saknade en snygg folie-hatt. Förövrigt är det enda spöket som är värd en debatt här på "Såz" högerspöket Lars Nilsson.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-03-08 17:45:00
|
|
Sasser |
Skeptikerna från föreningen Vetenskap och Folkbildning vof.se är mycket aktiva på svenska nätet där de tar varje chans att skriva ned ämnet parapsykologi. De är nästan alltid anonyma och finns att möta på vof.se forum. VoF är inte en egentlig vetenskapsförening utan primärt en opinionsbildande förening enligt dem själva i samarbete med Christer Sturmarks Humanisterna. Både VoF och Humanisterna härmar den amerikanska skeptikerrörelsen vilken härstammat från Paul Kurtz och den sekulära humanismen vilken syftar till att radera all positiv uppfattning om parapsykologi som vetenskap. Sverige har tom en professur i parapsykologi/hypnos. Läs mer om hur organiserad skepticism härjar i Sverige: Länk: soultravel.se
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-03-09 07:06:00
|
|
Hans O |
Mycket prat ... men var är bevisen? Kom ihåg att det är BRISTEN på skeptiker som orsakat nuvarande finanskris.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-03-09 07:10:00
|
|
Hans O |
Jag har själv sett en kille, precis som Torbjörn Sassersson beskriver, som gick ut ur sin kropp och befann sig på två ställen samtidigt. DET ÄR SANT!!!! Jag såg det själv. Det var helt otroligt och jag var länge i ett mer eller mindre chockartat tillstånd. Ibland när jag tänker på det så rysre jag. Så viss ligger det mycket i det som Torbjörn Sassersson säger!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-03-09 07:16:00
|
|
Hans O |
Killen som befann sig på två ställen samtidigt är en blond smålänning som heter Lars Johansson. En trevlig prick.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2009-03-09 14:23:00
|
|
Janne B |
Jag gick på cirkus i ett mkt litet samhälle för 40 år sedan. De körde in en Folkvagn och sedan kom en massa arbetare och skymde den med stora träskivor och tygstycken. Efter bara en minut tog de bort detta och Folkvagnen var försvunnen. Jag var bara 2 m från bilen då de körde in den. Under numret var jag högst tio meter bort. Det var full belysning och jag hörde motorn. /Med tanke på att det var en liten Cirkus /Scala?/ så var detta högst imponerande.Har ofta tänkt på det. // 1963 i Bredbyn//
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2009-04-19 00:02:00
|
|
Lasse Damp |
Det är inte bristen på skeptiker som orsakat nuvarande finanskris - det är bristen på medvetenhet, eller för att vara exakt - överflödet av girighet.
Skeptiker kan dock anses ha en stor del i finanskrisen då man är maktens lydiga hundar.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2009-04-19 15:29:00
|
|
Starka tjejen |
Hade vi haft Gudrun Schyman som statminister, så hade vi aldrig haft någon finanskris. Hon hade hållt ordning på gubbslemmen.
|
| |