Inlägg #1: Postat: 2009-03-01 06:02:00
|
Hans O |
Det vore kanske en bra idé att informera den berörde skribenten ATT dennes alster blivit ändrat/förkastat och VARFÖR ifall de inte direkt strider mot de uppenbara publicistiska riktlinjer som fastlagts på Länk: sourze.se
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-01-13 17:28:00
|
Nettan999 |
Jag håller med! För ibland kan man få möjlighet att omformulera frågan och/eller ta med sådant som man tycker något särskilt bör framkomma. I övrigt tycker jag Sourze är ett utmärkt forum. Efterlyser även funktioner där jag kan fetmarkera och/eller ändra typsnitt. Kanske detta redan finns och jag har missat det. /Netta
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-11-29 16:41:00
|
TRög |
Sourze är inte så fri och tillgänglig som man vill göra gällande. // Jag har levererat två artiklar. // Den första om sossar; "Socialdemokratin behöver en likvidator" det blev "SSocialdemkratin behöver en karismatisk ledare" Redaktionen ändrade - utan att fråga - på ett sätt som gav artikeln motsatt vinkling. // Idag har jag dragit tillbaka en artikel på den grund att den var totalt söndertuggad av en okunnig journalist utan det historiska perspektiv som artikeln omslöt. Dessutom tillförde hon en helt felaktig uppgift beträffande Kjell Olof Feldt. // Thord Rönngard X-murveldanare och murvel sedan början av 60-talet. // Vet hut ...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-11-29 17:31:00
|
Dag Nilsson |
Jag tycker att Sourze är en oerhört häftig site. Ingenting utom rena olagligheter blir censurerat eller stoppat. Jag har vid ett tillfälle ombetts omformulera mig men inte att ändra mig i sak. --- Det går att säga till redaktionen att ingenting får ändras om man anser det viktigt. --- En sak jag undrar över är om det strider mot Sourze regler att använda någons riktiga namn när det är en signatur i blå skrift med understrykning som skriver inlägget? Jag anser att man redan har angivit sitt namn i och med att det bara är att klicka på signaturen så vet man namnet inom en sekund. Men jag blev nyligen rättad då jag skrev en sådan blå signaturs namn i ett svarsinlägg. Blå signatur anges heller inte som anonym.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2010-11-29 18:49:00
|
TRög |
Nej, nej Dag, // Ordet är inte fritt i Sourze. Sourze är inte någon svensk Le Canard Enchaîné även om man indirekt hävdar att det är så. // Man har uppenbarligen bibringat dig den uppfattningen. // Jag avser inte ta den ifrån dig men den är ogrundad. // Ordstävet säger; En gång är ingen gång, två gånger är två gånger för mycket, tre gånger då är det journalistiskt belagt ....
|
|
Inlägg #6: Postat: 2011-03-22 22:57:00
|
MDAMZ |
jag är positivt överaskad av sourze, de ändringar som gjorts i mina texter har endast förtydligat min artikel. Nu har jag enbart en rubrik som blev ändrad eller bort tagen och hela den artikeln blev mycket bättre. Så jag är positivt överaskad.
|
|