Den svenska statskuppen - #1

Den här tråden diskuterar artikeln Den svenska statskuppen - #1.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-02-20 15:23:00
Thomas L. Aabo
Devalveringsidiotin då? Eller kommer du till detta i fortsättningen?
Inlägg #2: Postat: 2009-02-20 17:00:00
Lars Nilsson
MD är som vanligt lika insnärjs i sina konspirationsteorier ögna en minut på hans övriga artiklar om Ni inte tror mig och alltid förutsägbar. Det är ständigt artiklar om "Mannen som genomskådade världen" har att säga och "Vad läkarna inte berättar". Det är utan att man misstänker att MD lider av någon svårartad förföljelsemani. MD, som ser en gigantisk konspiration i varje mänskligt beteende han själv inte gillar, är inte att avundas! För övrigt var ordet "problemformuleringsinitiativ" och inte "primärdebatten", som MD tillskriver SAF.
Inlägg #3: Postat: 2009-02-20 17:03:00
Lars Nilsson
Så här skall det vara: MD är som vanligt lika insnärjd i sina konspirationsteorier ögna en minut på hans övriga artiklar om Ni inte tror mig och alltid förutsägbar. Det är ständigt artiklar om vad "Mannen som genomskådade världen" har att säga och "Vad läkarna inte berättar". Det är inte utan att man misstänker att MD lider av någon svårartad förföljelsemani. MD, som ser en gigantisk konspiration i varje mänskligt beteende han själv inte gillar, är inte att avundas! För övrigt var ordet "problemformuleringsinitiativ" och inte "primärdebatten", som MD tillskriver SAF.
Inlägg #4: Postat: 2009-02-20 18:32:00
Lars Nilsson
Men på något sätt är MD ändå, i sina pervertade tankefoster, ändå själv sinnebilden av den gapande enfalden hos en okunniga populasen som söker enkla förklaringar till kompicerade samhällsproblem. I likhet med så många totalitära och antidemokratiska rörelser som fångat många. Vare sig dom kommit från höger eller vånster, eller varit närmast vidskepliga, som MD närmast kan kallas.
Inlägg #5: Postat: 2009-02-20 19:43:00
Diplomaten
Själva kärnan i hel artikeln är att sossarna gjorde ett systemskifte när det gäller den ekonomiska politiken, konspiration eller inte, bra eller dåligt,vad man tycker om detta beror som vanligt på vilka "ideologiska glasögon" man har på sig.
Inlägg #6: Postat: 2009-02-21 09:05:00
Valdemar J
#1. Var lugn. Det kommer komma idioti fran Delavante aven i fortsattningen.
Inlägg #7: Postat: 2009-02-21 09:28:00
ArHo
#5 Diplomaten, mycket i politiken handlar om konspiration eller förenklat tjuv och rackarspel. Jag kommer ihåg att Curt Nicolin blev mordhotad när han var big boss på Asea Västerås, han om någon var hatad av arbetarklassen och på den tiden fans det mer begåvade personer än Valdermar och den förstockade högertypen Lars Nilsson när det gäller politisk kunskap.
Inlägg #8: Postat: 2009-02-21 10:07:00
Valdemar J
#7. Aven fran ArHo lar vi fa se mer av den varan.
Inlägg #9: Postat: 2009-02-21 10:30:00
ArHo
#8 jag sa ju att det finns de som är betydligt kunnigare än du när det gäller politik än du Valdemar. Därför bör du ligga lågt med att säga förmycket som du inte begriper.
Inlägg #10: Postat: 2009-02-21 11:30:00
Valdemar J
"Ligg lagt" ar alltsa radet fran fjanten som pa egen hand lyckats forstora mojligheterna till givande diskussioner pa Sourze genom en envis kavalkad av idiotiska inlagg.
Inlägg #11: Postat: 2009-02-21 11:46:00
ArHo
#10 Valdemar som har stora psykiska problem med sitt storhetsvansinne som man bör beakta innan man tilltalar honom, alltså man bör buga och bocka inför honom innan man yttrar sig, för att inte förvärra hans lidande. Det gäller att ta det försiktgt med den här typens folk, detta säger i all vänlighet givetvis.
Inlägg #12: Postat: 2009-02-21 16:47:00
CMO
Varför är dåren kvar?
Inlägg #13: Postat: 2009-02-21 17:11:00
Diplomaten
#12 Fick honom och den berömda grannen på film häromdagen ;-D
Länk: youtube.com
Inlägg #14: Postat: 2009-02-22 12:57:00
ArHo
#12 Diplomaten, jag har alltid sympatiserat med miljöpatister som är som de flesta på Sourze när de skall hålla rent i naturen eller när de skriver fula saker om sina bröder och systrar.Länk: youtube.com
Inlägg #15: Postat: 2009-02-23 08:01:00
global
Hej. Trodde det skulle finnas smarta kommentarinlägg till denna artikel.... genom "sandlåde mentalitet" har ni effektivt flyttat fokus från det som MD skriver... Själv väntar jag på del 2 med spänning. Det ni kallar konspirationsteorier är skrämmande nog oftast det som ligger sanningen närmast. Jag vet att den gör ont....
Inlägg #16: Postat: 2009-02-23 08:34:00
ArHo
#15 global, det måste väl du känna till, vi är ju ett demokratiskt land med högt till tak när det gäller åsiktsfrihet. Nej! så är det tyvärr inte, redan här på Sourze vimlar det av åsiktspoliser och så kommer du med ett appropå som du förväntar dig att få diskutera och få medhåll om" när det gäller politisk konspiration? Du måtte också känna till att i ett invandrarland är det alltid urbefolkningen som får sota för vad andra länders folk ställer till med och av den anledningen så vill man inte lägga sten på bördan att våra fina politiker skulle syssla med något otillbörligt också som att konspirera. Jag vill inte peka ut några samhällsfrånvända som skriver på detta forum, men du känner säkert till dem själv och dessa typer är också de värsta åsiktspoliserna allt för att försvara demokratin tror de, när de ändå förnekar den sanning som råder.
Inlägg #17: Postat: 2009-02-26 11:19:00
Valdemar J
#15. Eliten hit och eliten dit. Vad kan det finnas for "smarta kommentarer" till en obefintlig analys? Ska vi helt enkelt ta Bretton-Woods-systemets fortrafflighet som given trots att MD inte framfor nagra vettiga anledningar dartill och som vanligt har majoriteten av experterna emot sig i fragan? Ja tydligen, for de experter dvs nastan alla som inte haller med MD kontrolleras ju av Eliten. Man kan bli ordentligt dum i huvudet av att konsumera "information" av det har slaget. Se bara pa stackars ArHo.
Inlägg #18: Postat: 2009-03-01 09:27:00
global
Jag vet ingenting.. jag har precis vaknat och tycker bara att många saker sker just nu i rasande takt och man får inte ett vettigt svar nånstans..... svensk media berättar ingenting om hur illa det e för sverige just nu. Vår media pekar på Ukraina och Baltikum och övriga Europa pekar på sverige och önskar lycka till !?!? Vad är det som händer... undrar jag bara? och visst, det finns mycket info som kan göra en dum i huvudet, men jag blir mer dum i huvudet av bristen på info....
Inlägg #19: Postat: 2009-03-01 09:57:00
ArHo
#18 Hej! ett enkelt svar global, vi vill inte veta utav den sanning som råder om verklighetens Sverige och därför får du inget veta.
Inlägg #20: Postat: 2009-03-01 10:01:00
ArHo
Vårt samhälle har blivit tabubelagt som i sak förstör vår möjlighet att vanligt folk kan rätta till de fel och brister som tyvärr råder.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...