Ringfingret för goda affärer

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2009-02-18 14:32:00
Leif-Arne
ArHo, har man trampat i klaveret så gör man bäst att stå still, det låter ännu sämre om du försöker få ut foten.
Inlägg #22: Postat: 2009-02-18 14:44:00
ArHo
Jag tror att vi skall införa en regel att undvika citat som det görs allför ofta och ändrar inriktning med att det mesta vi skriver består av personliga åsikter. På detta sätt får vi ett renare forum utan en massa citerade åsikter. Den fria åsikten är vad vi alla skall kämpa för men som sagt var, driv dina egna åsikter och undvik att plagiera andras åsikter i största görligaste mån. Om vi vinner något på detta? Ja vi får ett respektfullare klimat på detta forum om inte annat som kan bli till en klar fördel för alla och en var som kallas trovärdighet. Jag, hederlig som jag är erkänner att jag plankat utav delar ur en artikel ur en tidning på Bibban av ren bekvämlighet, dessvärre vilken" kommer jag inte ihåg.
Inlägg #23: Postat: 2009-02-18 14:52:00
Leif-Arne
#22 De regler som finns fungerar bra om man håller sig till dem, du är inte helt sanningsenlig eftersom du hämtat texten från ditt husorgan på nätet med hjälp av datorns klipp och klistrafunktion. Du lade själv till några rader på slutet, som så uppenbart inte höll samma språkliga nivå som de du precis klistrat in. Så mycket för den hederligheten.
Inlägg #24: Postat: 2009-02-18 14:52:00
Janne B
ArHo Du måste vara ärlig och erkänna att du citerat ur en tidning som du läser flitigt för mycket av ditt språkbruk är hämtat från denna och liknande extremtidningar.
Inlägg #25: Postat: 2009-02-18 14:55:00
Janne B
Ja artikeln verkar vara borttagen - vilket är extremt sälsynt här. Heders åt Redaktionen. Men ta gärna ett steg till bäste C-O!
Inlägg #26: Postat: 2009-02-18 14:59:00
ArHo
Hitintills har jag inte klankat på någon person som har civilkurage nog att stå upp för sina ideal. Däremot har jag kritiserat på vilket sätt hans ideal framförs, som är en stor skillnad från att kunna kallas personangrepp. Alltså med detta i åtanke så har jag en förhoppning om att vi strävar efter den personliga respekten för personen i fråga. Jag tror inte att någon är en buse för att jag inte kan förlika mig med hans politiska ideal så är det och så får det förbli.
Inlägg #27: Postat: 2009-02-18 15:05:00
ArHo
Janne det är bra att du avslöjat dig själv vad du är för slags människa som du vill uppmana C.O. att förstå. Du borde skämmas!
Inlägg #28: Postat: 2009-02-18 15:15:00
Janne B
Just denna dag är det väl inte i första hand jag som ska skämmas! Har inte du ArHo ett annat förslag?
Inlägg #29: Postat: 2009-02-18 15:22:00
ArHo
Du spottar på åsiktsfriheten min bäste herre när du skriver två dumma inlägg i rad. Så. Janne var det något mer du vill göra? Svära ve och förbannelse över demoktatins alla frågor när du redan är på gång.
Inlägg #30: Postat: 2009-02-18 15:37:00
Janne B
Aldrig någonsin svär och förbannar jag, men en o annan har jag nog välsignat. Gränsen för åsiktsfrihet bedöms endast av redaktören. Du som lever med extremhögerns språkbruk är en betydligt större fara samt citetar ur deras skrifter. Detta frisinnade media klarar sig bäst utan snygpropaganda från de nationella.
Inlägg #31: Postat: 2009-02-18 16:19:00
ArHo
#30 Janne nu snackar du i nattmössan igen, genom att skriva mot bättre vetande, men det var ju inte något nytt när det gäller dig. Man har ju vant sig vid det, så när det hettar till, då blir man illa påmind om din egenhet att skapa egna sanningar som inte kan delas med någon vettig människa.
Inlägg #32: Postat: 2009-02-18 17:13:00
ArHo
En liten lovsång med texten hämnden är ljuv, kunde du sjunga för mig Leif-Arne när du gav dig fan på att hämnas för att jag ifrågasatte din artikel och tog uddeen ur den. Känns det bra nu LA när ditt uppsåt till hämnd lyckades förträffligt? när du fick Red, att ta bort min artikel.
Inlägg #33: Postat: 2009-02-18 17:18:00
Janne B
31....som inte kan delas med ArHo!
Inlägg #34: Postat: 2009-02-18 17:20:00
Leif-Arne
#32 Det är du som gjort ett självmål ArHo, du tog en rövare, du snodde en artikel på nätet från ditt husorgan som du tyckte var lagom skojjsig. Att det var en klipp och klistra text syntes direkt eftersom de rader du lagt till på slutet, hade en så diametralt annan språknivå. Det tog mig 10 sekunder att leta upp varifrån du snott texten, jag skrev och påpekade detta. Självmål sade Bull.
Inlägg #35: Postat: 2009-02-18 17:23:00
Leif-Arne
Den som skall vara mest glad för att red lyft ut din text är du själv ArHo, nu låg den inte uppe speciellt länge så du kan göra som du brukar, låtsas som om det aldrig hänt.
Inlägg #36: Postat: 2009-02-18 17:27:00
Janne B
Vi som medarbetar i Sourze är faktiskt skyldiga att anmäla regelbrott mm till redaktionen. Det ingår i avtalet. Vi informerar och redaktören som kan lagen bäst beslutar! Bra ordning!
Inlägg #37: Postat: 2009-02-18 17:30:00
ArHo
Ja,ja saliga är de i anden fattiga.
Inlägg #38: Postat: 2009-02-18 17:39:00
ArHo
Ska vi stryka ett sträck över det hela och gå vidare, själv ser jag inte det inträffade som någon större skada skedd, än att vi fick lufta våra känslor ett tag. Ni är desamma som förut Leif och Janne som kan sätta fart på Sourze när det behövs, undrar om jag får komma med i er städpatrull när det passar. Vem vet det kanske dyker upp en hemsk högerextremist som behövs tas ned på jorden, skrik till så kommer jag till er undsättning om så blir fallet.
Inlägg #39: Postat: 2009-02-18 17:56:00
ArHo
Leif-Arne jag sa förut att i DN hittade jag inte artikeln som är mitt husorgan, något annan tidning har jag inte, Jo1 jag glömde bort lokaltidningen som vi alla får i brevlådan. När jag var på Bibban hittade jag en artikel om Ringfingret som jag tyckte var kul. Jag handlade inte i något ont uppsåt om du tror det, vilket vore helt vansinngt tänkt. Jag har snackat med C.O. om saken och han förstod nog min avsikt som att det handlade god tro och inget annat.
Inlägg #40: Postat: 2009-02-18 18:02:00
peter_
Vem är Bibban? Gammal flamma?
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...