Jag är glad över att känna till mina rötter

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-01-29 20:03:00
Sunny
Tack så mycket Leif Arne!!! Ja denna IO har slängt mycket skit på mig genom åren när hon bara kunnnnat hoppa över mina artiklar? Människor är märkliga.
Inlägg #2: Postat: 2009-01-30 09:06:00
Inger Olsson
Leif-Arne: I o f s förtjänar du inget svar då du använder ett ordspråk som i det här sammanhanget är malplacerat. Konfucius skrev dessutom väl "Speglosan vanärar endast sin upphovsman". Fast det är väl som med Sunny Börjesson o hennes tolkningar av kinesiska ordspråk enär hon tror att ett kinesiskt ordspråk ang. trädgårdsanläggning inleds ungefär såhär: "Vill du vara lycklig en dag så sup dig full..."
1 Jag hävdar att denna artikel är väl ingen debatt i inseminationsfrågan, vilket B Steifer inledde. 2 Denna artikel är endast ett tuggande av samma dynga som Sunny Börjesson har ältat i alla år på Sourze.
Inlägg #3: Postat: 2009-01-30 09:15:00
Inger Olsson
Leif Arne: Att DU sätter stort värde på Sunnys texter, som i denna artikel, innebär ju inte att alla gör det.
Många med mig tänker. Har tänkt. Vi tänker på barnet, tonåringen o dens rättigheter. Vad är det som gör att en kvinna på över 60 närmare 70 bast agerar o beter sig som Sunny Börjesson? "Mia" i Gömda har också haft sina skäl för att hålla liv i dyngan. Sant eller inte.
Inlägg #4: Postat: 2009-01-30 09:22:00
Inger Olsson
Sunny: visst är människor "märkliga", som du skriver. Det är inte nog med att du, som dessutom anser dig vara lärd, växlar i ena stunden till ateist och i den andra till agnostiker till den tredje stunden... Alltså vid behov. Likväl som "Gömda" har påverkat många o 1 människa, "Mia", har fått skruva på så in i helvete så anser jag att när du har skrivit bl a osanningar så har jag påpekat detta. Och det kallar du ovan här för "påhopp". Men du kan väl berätta för dessa korkade män i Sourzes lilla lobbygrupp om hur/vad du har gjort mot andra människor som inte har tyckt o tänkt som du. Inte ens känt som du. Det är synd om dig. Helt rätt. Du lever verkligen upp till din egen skapade offerroll. Sådana människor har jag inte mycket respekt för. Så sant. Därför jag vet vad dem går för.
Inlägg #5: Postat: 2009-01-30 09:38:00
Inger Olsson
fort. Däremot är debatten som Birgitta Steifer startade mycket, mycket viktig idag. Tyvärr flippade den ut. Framför allt ur ett etiskt o juridiskt perspektiv. När det gäller brott mot barn så finns det många avhandlingar som pekar på att risken att begå brott minskar ju mer biologiskt knuten man är till barnet.
Inlägg #6: Postat: 2009-01-30 10:08:00
Leif-Arne
#3 Med all respekt, men du verkar desorienterad, vet du egentligen själv vad du vill ha sagt?
Inlägg #7: Postat: 2009-01-30 10:13:00
Inger Olsson
#6 Med all respekt: väx upp o bli än mer än grötmyndig! Börja ät fast föda t ex.
Inlägg #8: Postat: 2009-01-30 10:31:00
Inger Olsson
Förresten: med anledning av a l l t som Sunny Börjesson har berättat om sin biologiske far, hans tydligen omfattande pedofila verksamhet, så b o r d e han finnas i svensk kriminalhistoria. Han borde också ha blivit steriliserad, vad gällde den tidens lagstiftning. Dock; HAN, som i en domstol e r k ä n d e incest med henne, fick fängelsestraff, enligt Sunny, finns inte. Jag o andra som har försökt att objektivt finna denna man går bet.
Inlägg #9: Postat: 2009-01-30 13:51:00
Martin Ekdahl
#4. "korkade män i Sourzes lilla lobbygrupp"?
Inlägg #10: Postat: 2009-01-30 13:57:00
Sunny
Jag "lärd” Urfånigt!! Att man är över 60 betyder inte att man inte kan ha åsikter om detta med att söka sina rötter när man tillbringat en stor det av sitt liv med att göra just detta.
Samt har hittat många syskon som sysslat med detsamma.

Vid vilken ålder ska man sluta skriva tycker du?
På vilket sätt skadar det ungdomar om man inte får vara anonym vid donationer? Du är lite för virrig för mig Inger.

Den här tråden handlar om okända donatorer o assisterad befruktning: Tror du att du klara av att hålla dig till det?
För är du bara ute efter att kasta skit på mig tänker jag vända mig till red: Det är respektlöst av dig att använda Birgittas seriösa artikel till skitskyffling.
Inlägg #11: Postat: 2009-01-30 13:57:00
Janne B
Ja Martin - det var en festlig formulering! Hur begär man inträde eller utträde där?
Inlägg #12: Postat: 2009-01-30 14:01:00
Sunny
Ang min pappa är det väl förtal det du skriver?

Han är/var väl känd inom rättsväsendet om inte annat i arkiven för nu är han ju död .Insinuerar du att han blev orättvist dömd? Varje gång?Fast gud ska veta att de flesta gångerna klarade han sig men han tillbringade ändå många år bakom galler.I dag skulle han bli sittande ännu längre

Jag har bara sparat på 2 av pappas domar Den emot mig o den emot lillasyster.

Du tror väl inte att jag är korkad nog att lägga ut någon av min pappas domar på nätet till hyenor som du? Vilket allmänintresse ha de ?
Man kan debattera sakfrågan ändå.
Inlägg #13: Postat: 2009-01-30 14:02:00
ArHo
Janne, det är tur att jag inte ingår i den sk lobbygruppen, så man är fläckfri tack Inger.
Inlägg #14: Postat: 2009-01-30 14:04:00
Sunny
Jag citerar alltid gamla citat ur minnet: jag har dock frågat Bu Hu som bor i kollektivet o han säger att jag fattat ungefär rätt.Eftersom ha är kines får jag väl lita på dettta. Ska man vara precis kan man ju citera efter en bok eller så.Vad detta har medn anonyma donatorer är dock en gåta för mig??
Inlägg #15: Postat: 2009-01-30 14:12:00
Sunny
Tala om för mig vad jag har gjort för ont o emot vem?Jag umgås ju dagligen med folk som inte tycker som jag :Jag är till o med gift med 2 sådana typer?
Men sprider du lögnen att det jag skriver om pappa inte är sannt så möts vi i rätten som Billy Buttt brukar skriva : jag är inte så lättstött men med tanke på hans andra ofer av vilka lillasyster står mig närmast så vore det en skam att förneka vad han gjort. citat -Tala du som ännu har läppar....Helga Hensche
Inlägg #16: Postat: 2009-01-30 14:15:00
Martin Ekdahl
#11. Janne, jag tycker att det låter trevligt att vara med i den gruppen. Skriv upp mig på listan.
Inlägg #17: Postat: 2009-01-30 14:50:00
Janne B
I min egenskap av silverrygg/grårygg här så ska jag sätta upp Martin på listan. Nog behöver S lilla redaktion en liten vänlig lobbygrupp!
Inlägg #18: Postat: 2009-01-30 14:55:00
Martin Ekdahl
#17. Hå, hå. Nu är vi två.
Inlägg #19: Postat: 2009-01-30 14:56:00
Janne B
En sådan lobbygrupp kan givetvis inte syssla med detektivarbete, kolla om allt som trycks är sant osv. Här skriver var och en på sitt eget ansvar. Vissa kan behöva uppmuntran av lite äldre skrivare. INGEN har behov av att underkännas eller slås ner i skoskaften! Föredöme är alltid hundra ggr effektivare än hot om bestraffningar! Slut på dagens betraktelse! Jan fd diako
Inlägg #20: Postat: 2009-01-30 15:05:00
Martin Ekdahl
#19. Amen!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...